ادعای ضد ایرانی مقامات صهیونیستی

کد خبر: 932778

وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی مدعی شد که شب گذشته حمله‌ای هوایی به سوریه انجام شده که باعث شده است تا آن‌چه اهداف نظامی ایرانی در بیرون شهر حلب خوانده شده آسیب ببیند.

ادعای ضد ایرانی مقامات صهیونیستی

خبرگزاری ایسنا: به نقل از تایمز آو اسرائیل، اسرائیل کاتص، وزیر امور خارجه رژیم صهیونیستی در گفتگو با رادیو اسرائیل درباره حملات یاد شده مدعی شد: " تا جایی که ایران می‌داند، این اسرائیل است" که یک انبار تسلیحاتی را مورد هدف قرار داد و به آن حمله کرد؛ اجرای این عملیات "چالش برانگیز" بود.

کاتص در ادامه گفت: به گفته منابع و با استناد به آن‌چه سوری‌ها گفته و واکنش نشان داده‌اند و تا جایی که ایران می‌داند، این اسرائیل است (که عملیات را انجام داده است) ".

همچنین یوآو گالانت، وزیر مهاجرت و عضوی از شورای امنیت رژیم صهیونیستی روز پنج‌شنبه در گفت‌وگویی با رسانه کان در این باره گفت: " ما مسئولیت چیزی را بر عهده نمی‌گیریم، اما نمی‌توانیم به ایرانی‌ها اجازه دهیم تا خود را برای یک موقعیت جدید در چندین سال پس از این آماده کنند و این اساس عملیات‌های ما است".

وی در ادامه اظهارات خود افزود: " ما بار‌ها گفته‌ایم که اجازه نخواهیم داد ایران در سوریه استقرار نظامی داشته باشد و سنگر حزب‌الله دومی بر بلندی‌های جولان شکل گیرد".

گالانت در ادامه با ادعای این که ایران از طریق سوریه به حزب‌الله تسلیحات منتقل می‌کند، گفت که این برای رژیم صهیونیستی قابل تحمل نیست و این مسائل در مرکزیت توجه این رژیم قرار دارد.

دیده‎بان حقوق بشر سوریه مدعی شده است که بمباران رژیم صهیونیستی به "انبار مهمات متعلق به نیرو‌های ایرانی و گروه‌های متحد آن اصابت کرده و موجب ایجاد انفجار‌هایی بزرگ شده است" و تعدادی از افرادی که گفته می‌شود یا از نظامیان ایرانی بوده و یا از نیرو‌های سوری وفادار به ایران بوده‌اند در حمله ناگهانی کشته شده‌اند.

به گزارش ایسنا، این ادعا در حالی مطرح می‌شود که مقامات کشورمان همواره تاکید کرده‌اند که تنها به دعوت دولت سوریه و برای مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم در خاک این کشور حضور داشته و حضور نظامی مستقلی در آن‌جا ندارند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها