ابومازن از نیمی از خاک فلسطین چشم پوشی کرد

کد خبر: 933149

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در پیامی به مناسبت سالگرد "روز زمین" فلسطینی ها، از نیمی از خاک تاریخی فلسطین چشم پوشی کرد.

ابومازن از نیمی از خاک فلسطین چشم پوشی کرد

خبرگزاری تسنیم: به نقل از پایگاه فلسطینی شهاب، ابومازن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در پیامی به مناسبت سالگرد "روز زمین" فلسطینی ها از خاک تاریخی فلسطین چشم پوشی کرد و گفت: فلسطین تنها از آن فلسطینی ها است و کشور آزاد فلسطینی مستقل در مرزهای چهارم ژوئن سال 1967 میلادی به پایتختی قدس شرقی بی برو برگرد، در راه است.

وی با این گفته خود از بیش از نیمی از خاک تاریخی فلسطین چشم پوشی کرد.

عباس در عین حال افزود: رنج و مشکلات یکصد ساله ملت ما و جانفشانی های بزرگ این ملت عظیم هدر نخواهد رفت و سالگرد روز جاودانه زمین مناسبتی برای تحدید پیمان با ملت فلسطین درخصوص اصول ثابت و پاسداری از دستاوردهای آنها است. ما با پایداری ملت خود قادر هستم تا همه توطئه ها را خنثی کنیم.

ابومازن درحالی که حقوق صدها خانواده شهید و اسیر فلسطینی در نوار غزه را قطع کرده است، خون شهدای روز زمین و همه شهدای ملت فلسطین و ملت های عربی و آزادگان جهان را که برای فلسطین ریخته شد، ارج نهاد و از همه زخمی ها و اسیران" تمجید کرد.

ابومازن از نیمی از خاک فلسطین چشم پوشی کرد

بحرین میزبان کنفرانس عادی‌سازی روابط با صهیونیست‌ها/ کویت تحریم کرد منابع بحرینی گزارش دادند که منامه ماه آوریل آینده شاهد برگزاری کنفرانسی در راستای عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل خواهد بود.

به گزارش سایت خبری العهد، جمعیت بحرینی مقاومت در برابر عادی سازی روابط با رژیم اسرائیل اعلام کرد: 45 شخصیت صهیونیست در راس آنها ایلی کوهین وزیر اقتصاد رژیم اسرائیل و عناصر ذخیره ارتش این رژیم در کنفرانس موسوم به "کارآفرینی" در نیمه ماه آوریل آینده در بحرین شرکت خواهند کرد.

این جمعیت در یک سری توییت در صفحه خود افزود: شرکت بحرین و سایر هیئت های عربی در این کنفرانس همان عادی سازی علنی با رژیمی اشغالگر و قاتل ملت فلسطین است.

در این توییت ها آمده است: نزدیک به 500 بحرینی در کنار صهیونیست ها در این کنفرانس شرکت خواهند کرد. این شرکت عادی سازی روابط با صهیونیستها و خیانت به آرمان ها و اصول ثابت حمایت از حقوق مشروع ملت فلسطین است.

این جمعیت تصریح کرد: "کارآفرینی" در قاموس صهیونیست ها همان غصب زمین و قتل انسانها و کوچاندن آنها و ویران کردن خانه های و نقض حقوق بشر و قوانین بین المللی است. آیا شما آماده استفاده از آنها هستید؟

کویت اجلاس بحرین را تحریم کرد

همزمان خالد الروضان وزیر تجارت و صنعت کویت کنفرانس یاد شده را به خاطر شرکت صهیونیست ها تحریم کرد..

در همین راستا، جنبش کویتی تحریم رژیم اسرائیل اعلام کرد: الروضان از قبل اطلاع نداشته است که نمایندگانی از رژیم اسرائیل در کنفرانس شرکت خواهند کرد و برهمین مبنا، تصمیم پرفت که در این اجلاس شرکت نکند.

عبدالله احمد الکندری عضو پارلمان کویت نیز به نوبه خود در تماس تلفنی با الروضان از این تصمیم او تشکر کرد و گفت که الروضان به من تاکی کردند که از شرکت در کنفرانس کارآفرینی در بحرین صرف نظر کرده است.

رسانه های رژیم اسرائیل پیشتر گفته بودند که ایلی کوهین وزیر اقتصاد این رژیم دعوتی رسمی برای سفر به بحرین به منظور شرکت در کنفرانس در نیمه ماه آینده دریافت کرده است.

اهالی جولان اشغالی بار دیگر در محکومیت ترامپ تظاهرات کردند اهالی منطقه جولان اشغالی سوریه بار دیگر تصمیم رئیس جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن حاکمیت رژیم اسرائیل بر این منطقه اشغالی سوریه را محکوم کردند.

به گزارش سایت خبری العهد، اهالی روستای بقعاثا در منطقه جولان اشغالی سوریه با برگزاری تجمع اعتراض آمیز تصمیم خیر دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا درباره جولان را محکوم کردند.

تجمع کنندگان پرچم های سوریه را در دست داشتند و شعارهای ملی سرداده و تاکید کردند که جولان بخشی از خاک سوریه است و باقی خواهد ماند.

عضو حماس : خواهان پایان محاصره غزه هستیم/ ملت فلسطین برای بازگشت و آزادی مصمم است یک عضو دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) خاطر نشان کرد پیام ملت فلسطین امروز این است که به بازگشت(به سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸) و آزادی و شکستن محاصره مصمم و پایبند است.

خلیل الحلیه تصریح کرد ما اشغالگران را می‌آزماییم تا در برابر اراده ملت فلسطین پایبند و متعهد باشند.

وی افزود ما خواهان پایان محاصره هستیم، راهپیمایی‌های بازگشت بخشی از اهداف مد نظر را محقق کرد.

بر اساس گزارش پایگاه خبری العهد، الحیه در ادامه گفت هیئت مصری روز یکشنبه(فردا)،‌نقشه های زمان بندی را از اشغالگران برای اجرای تفاهمات آتش بس تحویل خواهد گرفت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها