نتانیاهو: اعراب پیشنهادم درباره غزه را رد کردند

کد خبر: 934214

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی فاش کرد که به چند رهبر عربی پیشنهاد داده است که مسؤولیت اداره نوار غزه را بر عهده بگیرند، اما هیچ یک از این رهبران پیشنهاد وی را نپذیرفته‌اند.

نتانیاهو: اعراب پیشنهادم درباره غزه را رد کردند

خبرگزاری ایسنا: روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی امروز (جمعه) نوشت که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قبل از سفر روز گذشته خود به مسکو در گفتگو با رادیو اسرائیل فاش کرد که وی پیشتر به چند رهبر عربی پیشنهاد داده تا مسؤولیت اداره نوار غزه را پس از اشغال آن برعهده بگیرند، اما هیچ یک از این رهبران پیشنهاد نتانیاهو را نپذیرفته‌اند.

نتانیاهو هویت رهبران مذکور را فاش نکرد.

وی افزود: امیدوار بودم که یک رهبر عرب با این پیشنهاد موافقت کند، اما هیچ فردی با آن موافقت نکرد.

نتانیاهو در این مصاحبه بار دیگر غزه را تهدید کرد و گفت: این امکان وجود دارد که اسرائیل وادار به انجام یک عملیات نظامی علیه غزه شود و در صورت موفقیت‌آمیز نبودن گزینه‌های دیگر، عملیات نظامی آخرین گزینه خواهد بود.

وی در ادامه مدعی شد: ما در حال حاضر با نیرو‌های زیادی غزه را محاصره کرده‌ایم و اقدام جنبش حماس و جهاد اسلامی برای دور کردن تظاهرکنندگان از نوار مرزی به خوبی گویای این مسأله است.

در مقابل، نبیل ابو ردینه، سخنگوی تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در واکنش به اظهارات نخست وزیر رژیم صهیونیستی درباره نوار غزه، در بیانیه‌ای اعلام کرد: این اظهارات نشان از میزان توطئه طرح صلح آمریکا موسوم به "معامله قرن" علیه اعراب و فلسطین است.

ابو ردینه در این بیانیه با تاکید بر مواضع رهبران فلسطین در قبال غزه، خاطرنشان کرد: هیچ کشوری در غزه و هیچ کشوری بدون غزه و هیچ کشوری بدون قدس وجود نخواهد داشت.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها