فرمانده سابق نیروی هوایی رژیم صهیونیستی: به ترور سید حسن نصر الله نزدیک شده بودیم

کد خبر: 939444

تومر بار در حالی این ادعا را مطرح می‌کند که ترور بسیاری از سران حزب الله مانند مصطفی بدر الدین، سمیر القنطار، جهاد مغنیه و... بعد از سال ۲۰۰۶ و پذیرش ظاهری آتش بس توسط رژیم صهیونیستی ترور شدند.

فرمانده سابق نیروی هوایی رژیم صهیونیستی: به ترور سید حسن نصر الله نزدیک شده بودیم

فردا : ژنرال تومر بار فرمانده سابق نیروی هوایی رژیم صهیونیستی در زمان جنگ ۳۳ روزه، در مصاحبه با روزنامه عبری زبان «معاریو» ادعا کرد در خلال جنگ ۳۳ روزه، اسرائیل به ترور رهبر مقاومت اسلامی لبنان سید حسن نصر الله نزدیک شده بود.

روزنامه معاریو در شماره روز گذشته خود با ژنرال تومر بار مصاحبه کرد. تومر بار در زمان جنگ ۳۳ روزه فرمانده نیروی هوایی ارتش اسرائیل بوده است. او مانند عموم نظامیان در این مصاحبه برای حزب الله به صورت غیرمستقیم رجزخوانی کرد و وعده داد در صورت جنگ مجدد میان حزب الله و اسرائیل، صهیونیست‌ها مقاومت اسلامی لبنان را شکست خواهند داد!

او در این مصاحبه ادعا کرد اسرائیل در سال ۲۰۰۶ به ترور سید حسن نصر الله بسیار نزدیک شده بود: «قرار بود عملیات ترور را دو خلبان نیروی هوایی انجام دهند و آن‌ها به انجام این کار بسیار نزدیک شده بودند. قرار بود این عملیات در بیروت و با یک اسلحه جدید و ویژه صورت پذیرد. با این حال پذیرش ناگهانی توافق آتش بس از سوی دولت وقت باعث لغو این طرح شد!»

تومر بار در حالی این ادعا را مطرح می‌کند که بسیاری از سران حزب الله مانند مصطفی بدر الدین، سمیر القنطار، جهاد مغنیه و... بعد از سال ۲۰۰۶ و پذیرش ظاهری آتش بس توسط رژیم صهیونیستی ترور شدند.

فرمانده وقت نیروی هوایی رژیم اشغالگر قدس در ادامه افزود: «در آن زمان، من شخصا پرونده ترور سید حسن نصر الله را دنبال می‌کردم. ما حقیقتا به ترور وی نزدیک شده بودیم. هم خلبان‌ها دقیق‌ترین تمرینات را انجام می‌دادند؛ هم بخش جاسوسی و اطلاعات عملیات مراقبت‌های روزانه از تحرکات رهبر حزب الله را کاملا زیر نظر داشت. اعتقاد دارم ترور وی می‌توانست سرنوشت جنگ را تغییر دهد.»

این فرمانده عالیرتبه اسرائیل در ادامه در پاسخ به سئوالی پیرامون لو رفتن طرح ترور سید حسن نصرالله گفت: «با اطمینان می‌گویم که او از طرح ترور خبر داشت»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها