توهین روزنامه سعودی به رئیس‌جمهور عراق به دلیل حمایت از ایران

کد خبر: 942493

یک روزنامه سعودی پس از سخنان «برهم صالح» در حمایت از ایران در اجلاس مکه، او را به باد انتقاد و توهین گرفت.

توهین روزنامه سعودی به رئیس‌جمهور عراق به دلیل حمایت از ایران

باشگاه خبرنگاران جوان: اعتراض «برهم صالح»، رئیس‌جمهور عراق، به بیانیه پایانی ضدایرانی نشست فوق‌العاده سران اتحادیه عرب در شهر مکه مکرمه (اینجا)، باعث شد رسانه‌های وابسته به رژیم آل سعود، وی را هدف توهین قرار دهند.

«الحیات»، یکی از روزنامه‌های وابسته به خاندان سعودی، با انتشار یادداشتی تحت عنوان «مخصمه رئیس‌جمهور عراق در مکه»، مدعی شد: «برهم صالح خود را در نشست سران اتحادیه عرب تنها دید و تنها کسی بود که از ایران حمایت کرد». فارس بن حزام، نویسنده این گزارش مدعی شد: عراق در حالی که تلاش می‌کرد از ایران حمایت کند، یتیم ماند. بن حزام همچنین نوشت: اعتراض برهم صالح به این بیانیه تنها برای ادای دِین به ایران بود و چیزی را تغییر نمی‌دهد.

بن حزام همچنین در ادامه ادعاهای خود نوشت رئیس‌جمهور عراق پیش از سفر به مکه مکرمه و شرکت در این اجلاس از محتوای این بیانیه ضدایرانی اطلاع داشته است.

این روزنامه‌نگار وابسته به رژیم آل سعود در حالی این ادعا را مطرح می‌کند که دو روز پس از این اجلاس، «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی»، وزیر خارجه قطر نیز اعلام کرد: دو بیانیه پایانی نشست‌های شورای همکاری خلیج فارس و اتحادیه عرب از پیش آماده شده و قبل از صدور آنها، با شرکت‌کنندگان در این اجلاس رایزنی نشده بود.

محمد بن عبدالرحمن آل ثانی همچنین تصریح کرد بین شرکت‌کنندگان در این اجلاس، درباره بیانیه پایانی اختلاف و دودستگی وجود داشت. او افزود امیدوار بوده است نشست‌های مکه، اساس گفت‌وگوها برای کاهش تنش با ایران باشند، نه در راستای افزایش آن.

رئیس‌جمهور عراق شنبه گذشته پس از قرائت بیانیه ضد ایرانی سران اتحادیه عرب که رژیم سعودی آن را تدوین کرده بود، ضمن اعتراض به آن اعلام کرد این بیانیه بدون اطلاع وی صادر شده است. برهم صالح تاکید کرد: «باید توضیح دهم که ما هیچ مشارکتی در مضمون بیانیه پایانی نداریم و عراق به بیانیه پایانی با محتوای فعلی اعتراض دارد.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها