ماجرای پهلوگرفتن کشتی‌های ایرانی در سواحل جیبوتی

کد خبر: 943039

سفیر جیبوتی در عربستان پهلو گرفتن چند کشتی ایرانی در بندر جیبوتی را رد کرد و گفت که این کشور پس از قطع روابط خود با ایران تاکنون هیچ گونه ارتباطی با تهران نداشته است.

ماجرای پهلوگرفتن کشتی‌های ایرانی در سواحل جیبوتی

خبرگزاری ایرنا: «ضیا الدین سعید بامخرمه» سفیر جیبوتی در عربستان در گفت وگو با روزنامه "الشرق الاوسط" افزود: کشتی های ایرانی حتی وارد آب های منطقه ای جیبوتی هم نشده اند و اخبار پهلو گرفتن این کشتی ها در بندر جیبوتی بی پایه و اساس است.

وی همچنین تکرار ادعاهای کشورهای عربی همچون امارات و عربستان درباره دخالت ایران در امور داخلی کشورهای عربی، ادامه داد: جیبوتی پس از قطع روابط با ایران بر اساس موضع اصولی خود، همواره با اقدام های تهران مخالفت کرده است.

پیشتر روزنامه "رای الیوم" با اشاره به ادعاهای یک نهاد آمریکایی با عنوان «ناوگان ایرانی به جیبوتی نفوذ کرده است» نوشت که تعدادی از کشتی‌های ایرانی در بندر جیبوتی پهلو گرفته و از آن به عنوان چالشی برای آمریکا در منزوی کردن تهران یاد کرد.

جیبوتی در کنار بحرین و سودان در سال ۱۳۹۴ و پس از ناکامی عربستان در ایجاد ائتلاف ضد ایرانی در منطقه که به قطع روابط این کشور با تهران هم منجر شد، به تبعیت از ریاض روابط دیپلماتیک خود با جمهوری اسلامی را قطع کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها