نشست خبری نتانیاهو و مقام روس؛ اختلاف‌نظر مشهود درباره ایران

کد خبر: 944861

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و دبیر شورای امنیت ملی روسیه در حالی در نشست خبری مشترک پیش از انجام مذاکرات در فلسطین اشغالی شرکت کردند که اختلاف‌نظر درباره موضوع ایران مشهود بود.

نشست خبری نتانیاهو و مقام روس؛ اختلاف‌نظر مشهود درباره ایران

خبرگزاری فارس: «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و «نیکولای پتروشف» دبیر شورای امنیت ملی روسیه امروز (دوشنبه) پیش از انجام مذاکرات رسمی، در نشست خبری مشترک کوتاهی در فلسطین اشغالی شرکت کردند.

نتانیاهو به عنوان اولین سخنران با تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت: «اقدامات ضروری برای ممانعت از حضور نیروهای ایرانی در مرزهای اسرائیل را اجرا می‌کنیم».

وی با قدردانی از موضع رئیس‌جمهور روسیه در حمایت از امنیت رژیم صهیونیستی، گفت: «روابط بین مسکو و تل‌آویو خوب است».

پتروشف نیز با بیان اینکه مسکو توجه ویژه‌ای به امنیت تل‌آویو دارد، تصریح کرد: «ملاقات با مقامات اسرائیلی روی مسائل منطقه‌ای، مخصوصا سوریه تمرکز می‌کند».

دبیر شورای امنیت ملی روسیه با تاکید بر اینکه نشست سه جانبه با مقامات صهیونیستی و آمریکایی روی گام‌های سیاسی، امنیتی و بشردوستانه در سوریه تمرکز می‌کند، گفت: «این نشست سه‌جانبه مهم بوده و گام‌های سازنده‌ای بعد از برداشته خواهد شد».

این در حالی است که نتانیاهو پیشتر تاکید کرده بود موضوع ایران در اولویت گفت‌وگوها با این مقام عالی‌رتبه امنیتی روس است اما پتروشف تاکید کرد که سوریه در دستورکار آنها قرار دارد.

این مسئله مورد توجه رسانه‌های صهیونیستی نیز قرار گرفته و نوشتند: «در حالی که نتانیاهو از وجود تهدید فوری و ترس از حضور ایران در سوریه صحبت کرد اما پتروشف فقط درباره جنگ با تروریست‌ها در سوریه صحبت کرده و حتی یک کلمه هم درباره ایران نگفت».

نتانیاهو و پتروشف قرار است امروز با «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در فلسطین اشغالی دیدار و درباره موضوعات ایران و سوریه گفت‌وگو کنند.

نتانیاهو روز گذشته طی نشست خبری با بولتون ضمن تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران، گفته بود از زمان امضای توافق هسته‌ای «ستیزه‌جویی‌های» تهران در منطقه افزایش یافته که هدف آن نیز تثبیت حضور نظامی خود در سوریه و رسانده تسلیحات پیچیده ازجمله موشک‌های نقطه‌زن به حزب‌الله است. (جزئیات بیشتر)

بولتون نیز که از روز گذشته به فلسطین اشغالی سفر کرده، در نشست خبری مشترک با نتانیاهو درباره نگرانی‌های تل‌آویو حول امنیت منطقه گفته بود: «من می‌توانم به شما اطمینان دهم که رئیس جمهور ترامپ، نگرانی‌هایی را که شما ابراز کردید کاملا درک خواهد کرد.»

نتانیاهو: هرکاری برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای انجام می‌دهیم

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در دیدار با مشاور امنیت ملی روسیه گفت که این رژیم هر کاری برای عدم دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای انجام خواهد داد. «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در دیدار با «نیکلای پاتروشف» مشاور امنیت ملی روسیه گفت که اسرائیل هرکاری انجام خواهد داد تا مانع از دستیابی ایران به تسلیحات هسته‌ای شود.

دیدار روز دوشنبه پاتروشف با نتانیاهو در قدس اشغالی بخشی از نشست امنیتی میان مقامات امنیتی آمریکا، روسیه و رژیم صهیونیستی است.

نتانیاهو در دیدار با پاتروشف در دفتر خود در قدس اشغالی گفت: «من اطمینان دارم که روسیه درک می‌کند این برای ما به چه معناست زمانی که یک رژیم خواستار نابودی ما بوده و هر روز در راستای دستیابی به این هدف عمل می‌کند.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این دیدار مدعی شد: «اسرائیل به ایران که خواستار نابودی ماست، اجازه نخواهد داد تا در مرزهایمان مستقر شود و هر کاری انجام خواهیم داد تا مانع از دستیابی این کشور به تسلیحات هسته‌ای شویم.»

مرکز مطالعات بین‌المللی «استکهلم» چند روز پیش در گزارش سالانه خود درباره تعداد کلاهک‌های هسته‌ای در جهان اعلام کرد که رژیم صهیونیستی سال گذشته 10 کلاهک هسته‌ای به زرادخانه خود افزوده به گونه‌ای که در حال حاضر بین 80 تا 90 بمب هسته‌ای و هیدوروژنی دارد.

پاتروشف در این دیدار نیز گفت که روسیه توجه ویژه‌ای برای اطمینان یافتن از امنیت اسرائیل خواهد کرد.

مشاور امنیت ملی روسیه اضافه کرد: «امنیت اسرائیل اهمیت ویژه‌ای برای ما دارد چون حدود دو میلیون نفر از هموطنان ما اینجا زندگی می‌کنند و اسرائیل ما را از چندین طریق از جمله در سازمان ملل حمایت می‌کند.»

البته پاتروشف هفته پیش گفته بود که در جریان نشست امنیتی در قدس اشغالی، مسکو منافع ایران را نیز مد نظر خواهد داشت.

وی گفته بود: «ایران در سوریه به دعوت رسمی دولت این کشور حضور دارد و به صورت فعال در مبارزه با تروریسم حضور داشته است. بنابراین، البته که ما منافع ایران را نیز مد نظر قرار خواهیم داد.»

افزایش سطح آماده‌باش ارتش رژیم صهیونیستی در برابر ایران

رسانه‌های رژیم صهیونیستی از افزایش سطح هوشیاری ارتش این رژیم و قرار گرفتن در حالت آماده‌باش برای مقابله با هرگونه درگیری در منطقه عطف به تنش‌های ایران خبر داد. در بحبوحه تنش‌زایی‌های آمریکا با ایران، ارتش رژیم صهیونیستی از بیم شعله‌ور شدن آتش جنگ در منطقه و امکان فعال شدن گروه‌های مقاومت در همسایگی فلسطین اشغالی، به حالت آماده‌باش کامل وارد شده است.

شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی شامگاه یکشنبه با اعلام این خبر مدعی شد که اسرائیلی‌ها نگران هستند که ایران برای گرفتن انتقام فشارهای اخیر آمریکا یا در پاسخ به حمله محدود آمریکایی‌ها، به آنها ضربه بزند.

بر این اساس، دستگاه‌های امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی طی روزهای اخیر سلسله اقداماتی را انجام داده تا از توانایی خود در واکنش نشان دادن به تحولات غیرمترقبه یا تلاش‌ها برای حمله از غزه، لبنان یا سوریه اطمینان حاصل کند.

وبگاه «تایمز اسرائیل» ضمن نقل قول این گزارش تلویزیونی، با لحنی نگران می‌نویسد: «نواب ایران از جمله حزب‌الله در لبنان و جهاد اسلامی در غزه، ده‌ها هزار فروند راکت در اختیار دارند که می‌توانند به عمق اسرائیل حمله کنند».

این گزارش در حالی منتشر شده که «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی قرار است امروز (دوشنبه) با «نیکولای پتروشف» دبیر شورای عالی امنیت روسیه و «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید در فلسطین اشغالی دیدار و درباره موضوعات ایران و سوریه گفت‌وگو کند.

نتانیاهو روز گذشته طی نشست خبری با بولتون ضمن تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران، گفته بود از زمان امضای توافق هسته‌ای «ستیزه‌جویی‌های» تهران در منطقه افزایش یافته که هدف آن نیز تثبیت حضور نظامی خود در سوریه و رسانده تسلیحات پیچیده ازجمله موشک‌های نقطه‌زن به حزب‌الله است. (جزئیات بیشتر)

بولتون نیز که از روز گذشته به فلسطین اشغالی سفر کرده، در نشست خبری مشترک با نتانیاهو درباره نگرانی‌های تل‌آویو حول امنیت منطقه گفته بود: «من می‌توانم به شما اطمینان دهم که رئیس جمهور ترامپ، نگرانی‌هایی را که شما ابراز کردید کاملا درک خواهد کرد.»

واکنش مسکو به وضع تحریم های جدید علیه ایران

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه موضع روسیه در خصوص دور جدید تحریم های ترامپ را اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، مسکو وضع تحریم‌های جدید علیه ایران را غیرقانونی خواند.

«ولادیمیر پسکوف» سخنگوی دفتر ریاست جمهوری روسیه اظهار داشت: از نظر ما این تحریم‌ها غیرقانونی است.

وی اینکه روسیه به دلیل منافع خود در برابر این تحریم‌ها مقاومت می‌کند را بی اساس خواند.

پسکوف از اینکه روسیه چه تدابیری در واکنش به این تحریم ها ممکن است اتخاذ کند سرباز زد.

روز شنبه ترامپ اعلام کرد دور جدیدی از تحریم‌ها را علیه ایران اعمال خواهد کرد که واکنشی به سرنگونی پهپاد آمریکایی توسط سپاه پاسداران اتقلاب اسلامی در ۳۰ خرداد است.

مسکو: با تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران مقابله می‌کنیم

معاون وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: با تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران مقابله می‌کنیم؛ رفتار واشنگتن دیکتاتوری مطلق است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، سرگئی ریابکوف معاون وزیر خارجه روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد که این کشور برای مقابله با تحریم‌های جدید آمریکا علیه ایران گام‌هایی را خواهد برداشت.

معاون وزیر خارجه روسیه در این خصوص گفت: واشنگتن عامدانه به افزایش تنش با ایران دامن می‌زند. مسکو از واشنگتن می خواهد تا به جای تشدید تنش ها راه گفتگو با ایران را در پیش گیرد.

وی در ادامه تصریح کرد: روسیه تا کنون بارها نامشروع بودن تحریم های یکجانبه آمریکا علیه ایران را اعلام کرده است. این دیکتاتوری مطلق است؛ تلاشی برای تحمیل شرایطی که واشنگتن به نظرش درست می رسد به دیگران است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها