آیا عربستان بخشی از خاک خود را به رژیم صهیونیستی می‌بخشد؟

کد خبر: 945788

منابع بلندپایه دیپلماتیک در کشورهای عربی از تماس‌های محرمانه بین ریاض و تل آویو به منظور دستیابی به توافق نظامی جدیدی خبر دادند.

آیا عربستان بخشی از خاک خود را به رژیم صهیونیستی می‌بخشد؟

خبرگزاری فارس: منابع عربی دیپلماتیک از یک گام جدید خبر دادند که از توسعه و عمق روابط دوجانبه بین رژیم اسرائیل و عربستان سعودی حکایت می‌کند.

الخلیج اونلاین به نقل از منابع عربی از تماس‌های محرمانه بین ریاض و تل آویو به منظور دستیابی به توافق نظامی جدیدی خبر داد که قرار است درهایی را به روی اسرائیل برای نفوذ به عمق منطقه عربی باز کند که پیش‌تر به رویش بسته شده و نزدیکی به آن دشوار بود.

منابع عربی افزودند: اسرائیل به رغم اینکه برای عربستان به بازار نظامی برتر در فروش محصولات نظامی پیشرفته خود طی معاملات بزرگ مالی تبدیل شده است؛ اما می‌خواهد گامی جسورانه‌تر بردارد تا نفوذ خود در عمق کشورهای عربی و اسلامی که پرچم عادی‌سازی را بالا گرفته اند، بیشتر کند.

خاک عربستان برای اسرائیل

به گفته منابع عربی، رژیم صهیونیستی در حال حاضر چشم به خاک عربستان دوخته است و درصدد است زمینی را تصاحب کند که تا حد زیاد مشابه فرودگاه نظامی بسته است تا هواپیماهای نظامی آن که در منطقه گشت زنی می‌کنند در آنجا فرود بیایند و به آنها در آنجا اجازه سوخت‌گیری داده شود. علاوه بر اینکه نظامیان اسرائیلی هم در فرودگاه مذکور مستقر شوند و حتی اسرائیل سیستم‌های کنترل و رادارها و سیستم‌های جاسوسی ویژه امنیت فرودگاه های نظامی را در آنجا وضع کند.

منابع عربی افزودند: اسرائیل درخواست خود در این خصوص را چند ماه پیش تقدیم عربستان کرده و در حال حاضر رایزنی‌ها و دیدارهایی حول آن انجام می‌شود. در این درخواست رژیم اشغالگر منطقه نظامی در عربستان را در ازای دریافت پول برای دراز مدت اجاره می‌کند و بر مبنای آن خاک عربستان ملک اشغالگران می‌شود.

این منابع گفتند: در صورت توافق طرفین و اینکه ریاض قطعه‌ای از خاک خود را تقدیم رژیم اشغالگر کند که اقدامی بی سابقه و پیشرفتی غیرقابل انتظار در روابط دوجانبه و نظامی فیمابین محسوب می‌شود، افق های جدیدی برای دیگر کشورهای عربی که در رابطه با اسرائیل پشت عربستان هستند گشوده خواهد شد.

منابع عربی در پاسخ به سوال الخلیج اونلاین درباره اینکه مکان و ماهیت منطقه نظامی که بر سر آن بحث است، کجاست گفتند: این منطقه در نزدیکی فرودگاه «شاهزاده سلطان بن عبدالعزیز» است و تقریبا دو کیلومتر تا شهر «تبوک» در شمال عربستان فاصله دارد.

این منابع افزودند: منطقه مذکور بسیار از لحاظ نظامی و راهبردی حساس و مهم شمرده می‌شود و نزدیک ترین منطقه به رژیم اشغالگر اسرائیل است. اسرائیل می‌خواهد آنجا آشیانه هواپیماهایش شود و سرویس‌های جاسوسی و کنترل خود رادر آنجا وضع کند و نقطه همکاری نظامی بزرگ بین ریاض و تل آویو به بهانه مبارزه با خطر ایران و نفوذ آن در منطقه خلیج فارس خواهد بود.

منابع عربی گفتند: اگر این توافق صورت گیرد عربستان هرگز قادر به علنی کردن آن نیست، اما آن را منطقه‌ای نظامی متعلق به نیروهای آمریکایی خواهد خواند.

فرودگاه تبوک در 110 کیلومتری شمال شرق ریاض و دویست کیلومتر تا منطقه ایلات اسرائیل واقع در دریای سرخ فاصله دارد.

«یوسف الشرقاوی»، یک کارشناس مسائل امنیتی و نظامی در این خصوص گفت: اسرائیل سال‌هاست به دنبال خاک عربستان است تا یک فرودگاه نظامی برای ارتش خود در آنجا بنا کرده و خود را بیشتر به منطقه عربی نزدیک کند.

وی با بیان اینکه امکان پذیرش درخواست اسرائیل از سوی عربستان وجود دارد، افزود: آل سعود این قطعه از خاک خود رابرای ایجاد یک پایگاه نظامی می‌بخشد به بهانه اینکه در چارچوب مبارزه پیش بینی شده ائتلاف بین المللی با ایران است که عربستان جزء اساسی آن خواهد بود.

این کارشناس امنیتی با اشاره به بهره برداری خوب رژیم صهیونیستی از شرایط حال حاضر منطقه و نزدیکی بیشتر به عمق کشورهای عربی از طریق ایجاد روابط و تاسیس بنادر و فرودگاه های نظامی گفت: حضور ارتش اسرائیل در خاک عربستان در مقطع پیش رو هرگز غافلگیر کننده نخواهد بود بخصوص که ریاض همه درهای خود را به روی اسرائیل گشوده است.

تحلیلگر کانادایی: هدف معامله قرن تکمیل پروژه صهیونیسم است یک تحلیلگر کانادایی در مصاحبه‌ای هدف کاخ سفید از طرح موسوم به «معامله قرن» را تکمیل پروژه صهیونیسم علیه ملت فلسطین توصیف کرده است.

یک تحلیلگر کانادایی در مصاحبه‌ای اختصاصی برگزاری نشست «منامه» برای رونمایی از بخش اقتصادی برنامه کاخ سفید برای ایجاد سازش میان طرف‌های فلسطینی و اسرائیلی موسوم به «معامله قرن» را «مضحک» توصیف کرد.

«بری گراسمن» در مصاحبه با بخش انگلیسی خبرگزاری تسنیم تصریح کرده که در «معامله قرن» در واقع معامله‌‌ای در کار نیست و بایستی آن را نوعی مداخله خارجی برای کامل کردن پروژه صهیونیسم برای فلسطین دانست.

او در پاسخ به سؤالی درباره اهداف دولت آمریکا از برگزاری نشست منامه گفت: این کنفرانس به‌وضوح بر جلب حمایت‌های عمومی و منطقه‌ای برای اصطلاحاً "معامله قرن" ترامپ متمرکز بود. این طرح در واقع اصلاً معامله نیست و بیشتر نوعی مداخله خارجی جهت تکمیل پروژه صهیونیسم برای فلسطین است که از مدت‌ها قبل شروع شده بود؛ پیش از آنکه اسرائیل تولدش را در سال 1948 به‌قیمت نادیده گرفتن فلسطینی‌ها آغاز کند.

گراسمن در ادامه تصریح کرد: آشکار است که هر اتفاق دیگری بیفتد، هر توافقی که حاصل شود را نمی‌توان معامله نامید؛ نه‌فقط به‌خاطر اینکه فلسطین در این طرح مشارکتی نداشته، بلکه به‌خاطر اینکه سیاست‌های اشغالگرانه از دیرباز هدفشان این بوده که هیچ گروه منسجم سیاسی که به‌طور مشروع نماینده همه فلسطینی‌ها باشد پدیدار نشود.

تحلیلگر کانادایی طرح معامله صلح را تلاشی برای باج‌دهی به کشورهای عربی جهت وادار کردن آنها به پذیرش راه‌حل تحمیل‌شده توسط آمریکا و تحمیل تسلیم به مردم فلسطین و گرفتن سرزمین اجدادی از آنها دانست.

وی درباره رویکرد دولت آمریکا به درگیری‌های میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها و آینده معامله قرن گفت: رویکردی که در پیش گرفته شده کاملاً مضحک است و نشان‌دهنده ذهنیت استعماری تمامی کسانی است که در کلید زدن آن نقش دارند.

گراسمن همچنین تأکید کرد: این حقیقت را که دنیای آتلانتیک به‌رهبری آمریکا تصمیم به تشدید حمایت‌های خود از اشغالگری و چشم بستن به این تاکتیک‌های مجرمانه و ضدانسانی گرفته فقط در صورت پذیرش موضع آنها مبنی بر اینکه آنها ملتی آن‌قدر استثنایی هستند که زیر بار قوانین بین‌الملل بروند می‌توان درک کرد.

عمان هرگونه رابطه رسمی با رژیم صهیونیستی را تکذیب کرد

یک منبع رسمی در وزارت خارجه عمان ادعای مقامات صهیونیستی مبنی بر وجود رابطه رسمی میان تل آویو و مسقط را تکذیب کرد. پس از ادعای «یوسی کوهن» رئیس سازمان جاسوسی رژیم صهیونیستی (موساد) مبنی بر وجود روابط رسمی میان تل آویو و مسقط، وزارت خارجه عمان این ادعا را کذب دانست.

صفحه رسمی وزارت خارجه عمان در توئیتر به نقل از یک منبع مطلع نوشت که آن‌چه برخی رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی در خصوص روابط میان عمان و اسرائیل نوشته‌اند، صحت ندارد.

این مقام رسمی عمانی افزود: سلطنت عمان تلاش می‌کند تا شرایط دیپلماتیک را برای از سرگیری ارتباطات میان کشورهای بین‌المللی و منطقه‌ای در راستای تحقق صلح میان تشکیلات خودگردان فلسطین و دولت اسرائیل فراهم سازد تا در نهایت به تشکیل کشور فلسطینی مستقل بیانجامد.

تکذیبیه وزارت خارجه عمان در حالی است که دو مرتبه در متن تکذیبیه از اصطلاح جعلی «کشور اسرائیل» استفاده شده است.

«یوسی کوهن» رئیس موساد امروز (دوشنبه) طی سخنرانی در همایش امنیتی «هرتزلیا» با بیان اینکه رژیم صهیونیستی روابط وسیعی با برخی کشورهای عربی دارد گفت که «وزارت خارجه اسرائیل در نشست‌های بعدی در عمان (حول موضوعات منطقه‌ای) نماینده خواهد داشت».

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در سوم آبان سال گذشته در سفری غیر منتظره وارد عمان شد و مورد استقبال «سلطان قابوس» قرار گرفت. این سفر پس از 22 سال اولین سفر یک مقام بلندپایه صهیونیستی به یکی از کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بود.

ژنرال صهیونیست: در جنگ آینده با حزب‌الله، سوریه و روسیه هم وارد میدان می‌شوند

فرمانده پیشین نیروی هوایی رژیم صهیونیستی گمانه‌زنی کرد، در جنگ آینده این رژیم با حزب‌الله، سوریه هم وارد میدان می‌شود و روسیه نیز برای دفاع از منافع خود در سوریه به این جنگ ورود می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، ژنرال «امیر اِشل» فرمانده پیشین نیروی هوایی رژیم صهیونیستی پیش بینی کرد، در جنگ آینده این رژیم با حزب‌الله پای سوریه و روسیه نیز به میان کشیده شود.

بر اساس گزارش وبگاه صهیونیستی «روتر»، وی در سخنرانی خود در نشست «هرتزلیا» مدعی شد: در جنگ آینده با حزب‌الله، سوریه نیز شریک آن خواهد بود موضوعی که روسیه را به سمت مداخله در جنگ سوق می‌دهد تا جلوی بیم و نگرانی‌ها خود از منافع مسکو در سوریه را بگیرد، منافعی که ممکن است به دلیل مشارکت سوریه در آن جنگ آسیب ببیند.

«گیورا آیلند» رئیس سابق شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی نیز ادعا کرد: اگر اسرائیل اعلام کند که جنگ آینده‌اش با لبنان است نه حزب‌الله، به نفعش خواهد بود زیرا در این حالت تمامی طرف‌های بین‌المللی و منطقه‌ای از جمله سعودی و کشورهای (حاشیه) خلیج (فارس) برای پایان دادن جنگ در سریعترین زمان ممکن و با کمترین هزینه‌ها تلاش خواهند کرد.

کارشناسان امنیتی و مقامات نظامی رژیم صهیونیستی تخمین می‌زنند حزب‌الله در حال حاضر حدود 130 هزار موشک و راکت با بردهای مختلف از 10 تا 500 کیلومتر در اختیار دارد. صهیونیست‌ها معتقدند با تجهیز ارتش به موشک‌های نقطه‌زن، می‌توانند مواضع مقاومت در شهرهای لبنان و همچنین داخل نوار غزه را بهتر هدف قرار دهند.

اخیرا، شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی با اشاره به پیروزی حزب‌الله در جنگ ۳۱ روزه (سال ۲۰۰۶) در برابر تل‌آویو، تقویت زرادخانه موشکی و کسب تجربه جنگ‌های نامنظم در سوریه نوشت که هرچند ارتش اسرائیل خود را برای نبرد دیگر آماده کرده اما مقامات پیشین ارتش درباره آمادگی نیروی زمینی تشکیک می‌کنند.

در این گزارش آمده است: «ارتش اسرائیل در سال ۲۰۰۶ لبنان را با این حس ترک کرد که گویی فرصت فوق‌العاده‌ای را از دست داده است و از زمان در حال مقدمه‌چینی برای جنگ بعدی در مرزهای شمالی است. یکی از بخش‌های این آماده‌سازی شامل مقصر خواندن لبنان به‌دلیل شروع جنگ و تلاش برای وارد کردن صدمات سنگین به آن است»

ادعای وبگاه صهیونیستی درباره طرح محرمانه حزب‌الله

وبگاه صهیونیستی ضمن اشاره به سخنرانی‌ دبیرکل حزب‌الله مبنی بر توانایی این جنبش برای ورود به «الجلیل» اعلام کرد حزب‌الله قصد دارد در صورت لزوم هزاران رزمنده یگان «رضوان» را وارد فلسطین اشغالی یا پایگاه‌های آن کند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک وبگاه صهیونیستی در گزارشی به آنچه «طرح مخفیانه و گسترده حزب‌الله برای ورود به اسرائیل» خواند، پرداخت.

«تایمز اسرائیل» در یادداشتی به قلم «آوی یسخاروف» تحلیلگر در امور منطقه نوشت، «سید حسن نصرالله » دبیرکل حزب‌الله در سخنرانی اخیر خود به قدرت این جنبش در نفوذ به فلسطین اشغالی افتخار کرد.

در ادامه گزارش مذکور آمده؛ ممکن است شبکه تونل‌های حزب الله (در مرز لبنان) از بین رفته باشد اما حتی در صورت نبودِ این تونل‌ها، نصرالله اصرار دارد که نیروهای کماندوی وابسته به این جنبش به صورت محرمانه وارد فلسطین اشغالی و پایگاه‌های این رژیم در شمال خواهند شد با اینکه حزب‌الله می‌داند بهایی سنگین برای این موضوع خواهد داد.

تایمز افزود، نصرالله در اغلب سخنرانی‌های خود به عملیات نظامی علیه فلسطین اشغالی و ورود به الجلیل تهدید می‌کند؛ اما پس از اینکه ارتش اسرائیل سلاح محرمانه و راهبردی حزب‌الله یعنی تونل‌ها را کشف کرده این اتفاق چگونه رخ خواهد داد؟ ممکن است حزب‌الله سلاح راهبردی دیگری مانند تونل‌ها نداشته باشد اما می‌توان پیش‌بینی کرد که این جنبش همچنان طرحی مفصل برای ورود به شهرها و پایگاه‌های نظامی در شمال فلسطین اشغالی دارد.

آوی یسخاروف تصریح کرد: هدف از پروژه تونل‌های حزب الله ، شوک دادن به اسرائیل و انتقال صدها نفر از کماندوهای یگان «رضوان» به داخل اسرائیل برای انجام عملیات‌های مختلف بود. حزب‌الله تقریبا اولویت را در همه موارد از قبیل بودجه، تجهیزات، منابع و تدارکات به این واحد می‌دهد.

تایمز ادامه داد، در برخی مواقع فعالیت‌های این یگان به یگان نیروهای ویژه ارتش رژیم صهیونیستی تشبیه می‌شود، فعالیت‌هایی مانند استفاده نظامیان از خودروهای زرهی «ای‌تی وی» یا نفوذ کماندوها به داخل فلسطین اشغالی از زیر آب.

این وبگاه صهیونیستی سپس تصریح کرد؛ در نبود تونل‌ها، مأموریت اعضای یگان رضوان وارد کردن مخفیانه هزاران نظامی به اسرائیل در آن واحد و در چند نقطه مرزی با پشتیبانی توپخانه خواهد بود به این امید که موضوع مذکور منجر به دستپاچگی ارتش اسرائیل شود و برخی رزمندگان بتوانند وارد شهرهای مرزی فلسطین اشغالی یا پایگاه‌های نظامی آن شوند.

در ادامه این گزارش آمده است؛ علاوه بر پشتیبانی یگان توپخانه حزب‌الله، طرح هجومی این جنبش شامل دستگاه‌های لجستیک و اطلاعاتی نیز خواهد شد؛ از جمله آنها پهپادهای اطلاعاتی است که قادر به جمع‌آوری اطلاعات مهم و اجرای حملات انتحاری علیه اهداف اسرائیلی است.

کارشناسان و تحلیلگران رژیم صهیونیستی همزمان با افزایش احتمالات درباره وقوع جنگ مجدد با حزب‌الله، درباره ضعف نیروی زمینی خود هشدار داده‌اند.

شبکه ۱۳ تلویزیون رژیم صهیونیستی در گزارشی با اشاره به پیروزی حزب‌الله در جنگ ۳۱ روزه (سال ۲۰۰۶) در برابر تل‌آویو، تقویت زرادخانه موشکی و کسب تجربه جنگ‌های نامنظم در سوریه نوشت که هرچند ارتش اسرائیل خود را برای نبرد دیگر آماده کرده اما مقامات پیشین ارتش درباره آمادگی نیروی زمینی تشکیک می‌کنند

سوریه بار دیگر به رژیم صهیونیستی هشدار داد

"فیصل مقداد" معاون وزیر خارجه سوریه روز سه شنبه به رژیم صهیونیستی درباره تداوم حملاتش به سوریه هشدار داد و گفت: دمشق ممکن است روش پاسخ دادن خود به تجاوزات این رژیم را تغییر دهد.

به گزارش شبکه خبری المیادین، مقداد به حملات دیروز (دوشنبه) رژیم صهیونیستی به حومه دمشق که شماری کشته یا زخمی برجای گذاشت، واکنش نشان داد و گفت: اسرائیل نباید مطمئن باشد، زیرا دمشق ممکن است روش پاسخ دادن خود به تجاوزات این رژیم را تغییر دهد.

وی افزود: سوریه با پیروزی در میدان نبرد به تجاوزات اسرائیل پاسخ می دهد.

چهار غیرنظامی از جمله یک کودک شیرخوار در حملات هوایی بامداد دوشنبه رژیم صهیونیستی به مناطقی از دمشق، پایتخت و شهر حمص در مرکز سوریه جان باختند و ۲۱ تن نیز زخمی شدند.

دولت سوریه دوشنبه شب در واکنش به این تجاوزها در نامه هایی جداگانه به دبیرکل سازمان ملل متحد و رئیس دوره‌ای شورای امنیت با محکوم کردن حملات مکرر رژیم صهیونیستی به این کشور، اعلام کرد که این تجاوزات در ادامه تلاش‌های رژیم تل آویو برای طولانی‌تر کردن بحران سوریه در جنگ تروریستی است که دمشق با آن رو به رو است.

وزارت امور خارجه سوریه از شورای امنیت خواست که مسؤولیت پذیر باشد و اقدامات جدی و فوری برای جلوگیری از تکرار این تجاوزات توسط صهیونیست‌ها به عمل آورد.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین"حماس" نیز با صدور بیانیه‌ای تجاوز آشکار رژیم صهیونیستی به سوریه و کشتار تعدادی از شهروندان سوری را محکوم کرد.

صهیونیست ها بارها خاک سوریه را به بهانه های مختلف هدف قرار دادند.

جنگنده های این رژیم هفتم فروردین ماه ۹۸ به برخی مواضع ارتش سوریه در اطراف شهر حلب حمله کردند. همچنین در دی ماه سال گذشته نیز اقدام به حمله به دمشق پایتخت سوریه کردند که این حملات با رهگیری به موقع پدافند هوایی سوریه ناکام ماند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها