دست‌های بن سلمان در کمپین نخست‌وزیری جرمی هانت

کد خبر: 946175

بخشی از کمپین جرمی هانت برای به دست گرفتن رهبری محافظه‌کاران و نخست‌وزیری انگلیس از سوی یکی از نزدیکان محمد بن سلمان، ولیعهد سعودی تامین مالی شده است.

دست‌های بن سلمان در کمپین نخست‌وزیری جرمی هانت

خبرگزاری ایسنا: پایگاه خبری بازفید در گزارشی فاش کرد، کن کوستا، نماینده ویژه دولت انگلیس در طرح "چشم‌انداز ۲۰۳۰ سعودی" محمد بن سلمان برای مدرن‌سازی اقتصاد عربستان ۱۰ هزار پوند به کمپین رهبری جرمی هانت اهدا کرده است.

کن کوستا به عنوان "مرد منصوب" ولیعهد سعودی در انگلیس توصیف شده است.

حزب اپوزیسیون کارگر معتقد است، این افشاگری سوالاتی جدی درباره استقلال وزارت خارجه و توانایی جرمی هانت در ماندن در سمتش ایجاد می‌کند. هانت اکنون وزیر خارجه انگلیس است.

یکی از قانونگذاران انگلیس در کمیته نظارت بر صادرات سلاح تاکید کرد: اگر وزیر خارجه از سعودی‌ها برای تامین مالی کمپینش برای اینکه نخست‌وزیر آتی انگلیس شود، پولی دریافت کرده باشد سوالاتی جدی مطرح می‌شود. هانت باید فوراً این پول را بازگرداند و باید متعهد شود از پذیرش کمک‌های مالی که احتمالاً با سمت او در وزارت خارجه تداخل ایجاد می‌کند، امتناع خواهد کرد.

گاف بزرگ انتخابات نخست‌وزیری انگلیس برخی از اعضای حزب محافظه‌کار انگلیس برای شرکت در انتخاباتی که نتیجه آن رئیس این حزب و به تبع آن نخست‌وزیر این کشور را تعیین خواهد کرد، بیش از یک برگ رای دریافت کرده‌اند.

به نقل از رویترز، در انتخابات انگلیس که قرار است رهبر حزب محافظه‌کار این کشور و به تبع آن نخست وزیر انتخاب شود برخی از اعضای این حزب دو برگه رای دریافت کرده‌اند.

بی‌بی‌سی در گزارشی که امروز (شنبه) منتشر کرد با اعلام این خبر نوشت برای حدود ۱۶ هزار عضو حزب محافظه‌کار انگلیس برگ رای ارسال و خواسته شده از میان بوریس جانسون، شهردار پیشین لندن و وزیر امور خارجه سابق این کشور، و جرمی هانت، وزیر امور خارجه کنونی، یکی را برای ریاست حزب محافظه کار و به تبع آن نخست وزیری انتخاب کنند. اما بنا به گفته یک منبع آگاه، معلوم شده است برخی از اعضای این حزب دو برگه رای دریافت کرده‌اند و تخمین زده می‌شود تعداد این افراد بیش از هزار نفر باشد.

گفته می‌شود دلیل اصلی این اشتباه آن بوده است که برخی از اعضا در یک حوزه انتخاباتی کار و در حوزه انتخاباتی دیگری زندگی می‌کنند. برخی نیز نام خود را پس از ازدواج تغییر داده‌اند.

بنا به نوشته بی‌بی‌سی، در دستوالعمل رای‌گیری به اعضای حزب اطلاع داده شده در صورتی که بیش از یک بار در رای‌گیری شرکت کنند از حزب اخراج خواهند شد.

پاتریک مک لاگلین، نماینده محافظه کار در پارلمان انگلیس و رئیس پیشین این حزب در گفتگو با رادیو بی‌بی‌سی در این خصوص گفت: «در برگه‌های رای به طور واضح توضیح داده شده است که هرکسی فقط یک بار حق رای دادن دارد و انتظار دارم اعضای حزب این مسئله را رعایت کنند».

حزب محافظه‌کار هنوز در این خصوص اظهارنظر نکرده است. این انتخابات قرار است در ۲۲ ژوئیه پایان یابد و نتیجه آن روز بعد اعلام گردد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها