اظهارات تند ترامپ علیه ترزامی با پاسخ وزیر خارجه انگلیس روبرو شد

کد خبر: 946630

وزیر خارجه انگلیس روز سه‌شنبه به انتقادات تند رئیس‌جمهور آمریکا علیه نخست‌وزیر انگلیس پاسخ داد.

اظهارات تند ترامپ علیه ترزامی با پاسخ وزیر خارجه انگلیس روبرو شد

خبرگزاری فارس:«جرمی هانت»، وزیر خارجه انگلیس امروز سه‌شنبه به سخنان تند «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا علیه «ترزا می»، نخست‌وزیر و «کیم داروش»، سفیر این کشور در واشنگتن واکنش نشان داد.

«جرمی هانت» در توئیتر، سخنان امروز «دونالد ترامپ» را خطاب قرار داد و نوشت: «دوستان، با هم صریح صحبت می‌کنند، من هم همین کار را انجام دهم: این اظهارات درباره نخست‌وزیر ما و کشور من توهین‌آمیز و نادرست هستند. دیپلمات‌های شما نظرات محرمانه خودشان را به وزیر خارجه‌تان [مایک] پامپئو ارائه می‌دهند، دیپلمات‌های ما هم همین کار را انجام می‌دهند.»

هانت در ادامه نوشته است: «شما گفته‌اید بین آمریکا و انگلیس عالی‌ترین ائتلاف برقرار است، من هم با شما موافقم، اما متحدان باید با احترام با یکدیگر صحبت کنند، همان‌‌‌ رویه‌ای که ترزا می همیشه در قبال شما پیش گرفته است. سفرا توسط دولت انگلیس منصوب می‌شوند و اگر من نخست‌وزیر شوم، سفیرمان در سمتش باقی خواهد ماند.»

ترامپ در دو روز گذشته، بعد از درز سخنان «کیم داروش» علیه خودش دو بار به شدت از ترزا می و داروش انتقاد کرده است. او امروز این دو نفر را «گیج» و «احمق» توصیف کرده بود. (جزئیات بیشتر)

او امروز سه‌شنبه نوشت: «سفیر حواس‌پرتی که انگلیس به ایالات متحده قالب کرده کسی نیست که ما از او خوشمان بیاید، آدم بسیار احمقی است. او بهتر است با کشورش و نخست‌وزیر ترزا می درباره مذاکرات شکست‌خورده برگزیت صحبت کند و خیلی از انتقادات من از نحوه مدیریت آن ناراحت نباشد.»

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر نخست‌وزیر انگلیس را مخاطب خود قرار داد و افزود: «من به ترزا می گفتم که چطور توافق (برگزیت) را پیش ببرد اما او روش احمقانه خودش را در پیش گرفت و نتوانست آن را به سرانجام برساند. فاجعه است!»

ترامپ همچنین نوشت: «من سفیر (انگلیس در آمریکا) را نمی‌شناسم اما به من گفته شده که او یک احمق پرافاده است. به او بگویید که ایالات متحده با اختلاف زیاد نسبت به دیگر کشورها، اکنون بهترین اقتصاد و ارتش جهان را در اختیار دارد و اقتصاد و ارتش ما در حال بزرگ‌تر، بهتر و قوی‌تر شدن است... آقای رئیس‌جمهور، ممنون!».

رئیس‌جمهور آمریکا دوشنبه شب (دیشب) هم در توئیتر به سخنان منتسب به سفیر انگلستان در آمریکا واکنش نشان داد و به تندی از «ترزا می»، نخست‌وزیر انگلیس انتقاد کرد. (جزئیات بیشتر)

او در توئیتر نوشته بود: «من بسیار منتقد نحوه مدیریت برگزیت توسط انگلستان و نخست‌وزیر ترزا می بوده‌ام. او و نمایندگانش چه آشفته‌بازاری راه انداخته‌اند... سفیرشان را نمی‌شناسم، ولی در آمریکا چندان محبوب نیست و نظر مناسبی نسبت به او وجود ندارد. دیگر با او تعامل نمی‌کنیم. خبر خوب برای پادشاهی متحده بزرگ این است که به زودی نخست‌وزیر تازه‌ای خواهند داشت».

ترامپ این توئیت را در واکنش به انتقادات تندی نوشته که کیم داروش در مکاتباش با دولت انگلیس علیه او مطرح کرده و متن آن به تازگی به رسانه‌ها درز کرده است.

روزنامه «دیلی‌میل» روز یکشنبه مدعی دستیابی به اسنادی محرمانه از مکاتبات میان سفیر انگلیس و دفتر نخست‌وزیری این کشور شد و نوشت او در این مکاتبات، ترامپ «بی‌منطق، دمدمی‌مزاج و ناکارآمد» توصیف کرده است.

ترامپ معمولاً بدون توجه به عرف دیپلماتیک، واکنش‌های بسیار تندی به هر گونه انتقاد شخصی از خودش نشان می‌دهد و در مقابل از کسانی که او را تأیید می‌کند با اظهاراتی مبالغه‌آمیز تمجید می‌کند. برخی از کارشناسان سلامت روان، این خصیصه‌ او را یکی از نشانه‌های ابتلای او به اختلال شخصیت خودشیفته می‌دانند

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها