پیدا و پنهان سفر اخیر رهبران حماس به ایران

کد خبر: 948787

سردبیر روزنامه «رای‌الیوم» درباره سفر اخیر مسئولان بلندپایه حماس به تهران نوشت، این سفر شدیدا موجب نگرانی مقامات رژیم صهیونیستی شده است.

پیدا و پنهان سفر اخیر رهبران حماس به ایران

خبرگزاری فارس: یک هیأت بلندپایه جنبش حماس به ریاست «صالح العاروری» معاون رئیس دفتر سیاسی این جنبش، دوشنبه هفته پیش به تهران سفر و با سران ایران دیدار کرد.

«عبدالباری عطوان» سردبیر روزنامه رأی‌الیوم در تحلیل سفر هیأت عالی‎رتبه حماس به تهران نوشت که این موضوع، موجب نگرانی مقامات صهیونیست شده است.

عطوان در گزارش خود نوشت، آنچه این روزها نگرانی رژیم صهیونیستی را برانگیخته، هماهنگی و همکاری روزافزون دو جنبش فلسطینی «حماس» و «جهاد اسلامی» از یک سو و سفرهای مسئولان دو جنبش مذکور به ایران از سوی دیگر و همچنین اتحاد بین آنها در بالاترین مراحل ائتلاف راهبردی و انتقال تکنولوژی نظامی بیشتر و پیشرفته‎تر به غزه است.

سردبیر روزنامه رای الیوم به نقل از «نیر دفوری» تحلیلگر مسایل نظامی و امنیتی کانال 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی که به داشتن ارتباط گسترده با کارشناسان و مسئولان نظامی این رژیم مشهور است، گفت که مسئولان اسرائیلی و نهادهای نظامی آن دچار نوعی «کابوس» شده‎اند و این کابوس پس از دستیابی آنها به اطلاعات مهمی که در ذیل به آن اشاره می‏‌شود، ایجاد شده است:

اول- احتمال ایجاد درگیری با رژیم صهیونیستی از دو محور جنوب لبنان و نواره غزه در آنِ واحد، که این می‎تواند در نوع خود کم‌سابقه باشد به دلیل اینکه معمولا «حزب‎الله» و «حماس» هرکدام به تنهایی وارد جنگ‌ می‎شوند.

دوم- دستیابی حزب‎الله و حماس به سلاح‌ها و موشک‌های پیشرفته و نقطه‌زن و کوتاه‎بُرد مانند موشک «فاتح110»، پهپادهای انتحاری، موشک‌های ضد تانک و دوش پرتاپ‌هایی که با آن می‎توان بالگردهای آپاچی را هدف قرار داد.

عطوان در ادامه به سفر اخیر «صالح العاروری» معاون رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس و مسئول هماهنگی نظامی بین ایران و جنبش مذکور به تهران و دیدار او و هیات همراهش با مقام معظم رهبری اشاره و این سفر را «تاریخی» توصیف کرد و آن را نشان «عمق روابط راهبردی بین دو طرف ایرانی و فلسطینی» دانست.

وی افزود: کارشناسان مسایل نظامی رژیم صهیونیستی این روزها تحلیل‌های زیادی را درباره جنگ آینده ارائه می‎دهند، اما وقوع این جنگ احتمالی در دو محور شمال (جنگ با حزب‌الله) و جنوب (جنگ با غزه) اراضی اشغالی، برای رهبران سیاسی و نظامی تل‌آویو قابل تصور نیست.

عطوان در ادامه گزارش خود سخنرانی اخیر دبیرکل جنبش حزب‌الله را متذکر شد و نوشت که «سید حسن نصرالله در سخنرانی اخیر خود که از شبکه المنار پخش شده است، با اعتماد به نفس از این موشک‎های نقطه‎زن سخن گفت و بر امکان رسیدن بُرد آنها به هر نقطه از اراضی اشغالی و انهدام انبارهای گاز سمی آمونیا در حیفا تاکید کرد که به دنبال آن هزاران نفر کشته می‌شوند».

در ادامه گزارش آمده که ایران شاید خطری برای دشمنانش و منافع آمریکا در منطقه محسوب شود، اما خطر مهم‌تری که نباید آن را دست کم گرفت، توانایی‌های نظامی و عملیاتی وحشتناک شاخه‌های نظامی همپیمان با این کشور یعنی «حزب الله» و لبنان و «انصارالله» یمن و دو جنبش «حماس» و «جهاد» در غزه و «الحشد الشعبی» عراق است.

عطوان در پایان گفت که رهبران نظامی رژیم صهیونیستی این مساله را به خوبی می‌دانند و به همین دلیل حداقل در شرایط کنونی سعی دارند از هرگونه درگیری با دشمنان خود در شمال و جنوب خودداری کنند تا هیچ گونه اتفاق غافلگیرکننده‎ و فاجعه‌آمیزی رخ ندهد و شاید درخواست سریع بنیامین نتانیاهو نخست‎وزیر این رژیم از مصر برای پایان جنگ و درگیری اخیر در غزه به دلیل بیم از همین اتفاق ناگهانی باشد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها