توافق چین و اتحادیه اروپا برای حفظ برجام

کد خبر: 949488

وزیر خارجه چین و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا بر سر تداوم تلاش‌ها برای حفظ توافق هسته‌ای برجام توافق کردند.

توافق چین و اتحادیه اروپا برای حفظ برجام

خبرگزاری فارس: چین و اتحادیه اروپا امروز پنجشنبه (۱۰ مرداد/ ۱ آگوست) بر سر تداوم تلاش‌ها برای حفظ «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) توافق کردند.

به نوشته خبرگزاری شینهوا، «وانگ یی»، وزیر امور خارجه چین و «فدریکا موگرینی»، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار روز پنجشنبه خود موافقت کردند تلاش‌ها برای حفظ این توافق را ادامه دهند.

طبق این گزارش، دو طرف همچنین مخالفت خود را با سیاست آمریکا موسوم به «فشار حداکثری» علیه ایران ابراز کرده و خواستار خویشتنداری همه طرف‌ها و اجتناب از تشدید تنش‌ها شدند.

دولت آمریکا بعد از خروج از برجام در اردیبهشت‌ماه سال گذشته سیاستی موسوم به «کارزار فشار حداکثری» را علیه ایران در دستور کار قرار داده است. واشنگتن ادعا کرده هدف از این سیاست رسیدن به توافقی جدید با ایران است که در آن به همه مسائل مورد اختلاف پرداخته می‌شود.

جمهوری اسلامی ایران بعد از خروج آمریکا از برجام یک سال «صبر راهبردی» را در دستور کار قرار داد و به طرف‌های توافق هسته‌ای به ویژه کشورهای اروپایی که وعده جبران خروج آمریکا را می‌دادند مهلت داد به تعهدات خود ذیل توافق هسته‌ای عمل کنند.

با گذشت یک سال و محقق نشدن وعده‌های اروپا، شورای عالی امنیت ملی ایران در بیانیه‌ای روز ۱۸ اردیبهشت‌ماه به طرف‌های توافق هشدار داد در صورتی که ظرف ۶۰ روز به تعهدات خود در زمینه‌های نفتی و بانکی عمل نکنند ایران طبق مفاد برجام، از تعهدات خود ذیل این توافق خواهد کاست.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها