بیانیه ضد ایرانی نخست‌وزیر پیشین لبنان

کد خبر: 955422

نخست‌وزیر پیشین لبنان در بیانیه‌ای اتهامات عده‌ای مبنی بر اینکه ایران در پشت‌پرده عملیات علیه آرامکوی سعودی بوده، تکرار کرد و رفتار دبیرکل حزب‌الله را مورد انتقاد قرار داد.

بیانیه ضد ایرانی نخست‌وزیر پیشین لبنان

خبرگزاری فارس: «فواد سنیوره» نخست‌وزیر پیشین لبنان و وابسته به جریان «14 مارس» هشتاد و نهمین روز ملی عربستان را بهانه‌ای قرار داد تا بر مواضع ضد ایرانی خود تأکید کند.

بر اساس گزارش وبگاه «النشره»، سنیوره مدعی شد، در حالی روز ملی عربستان فرا رسیده که «امنیت و ثبات این کشور مورد تجاوز بی‌رحمانه ایران» قرار گرفته است. این اقدام به شدت محکوم است و از کشورهای عربی و اسلامی و کشورهای دوست دعوت می‌شود برای جلوگیری از این تجاوز بسیج شوند.

وی در ادامه ادعا کرد: این رفتار تروریستی ایران از تمام حد و مرزها فراتر رفته و نزدیک است که این حمله ایران شبیه حمله دشمن اسرائیلی به فلسطین و بلاد عرب شود. این تجاوز مکرر ایران به استقلال، حاکمیت، آزادی، امنیت و ثبات بیش از یک کشور عربی ضربه زده است.

سنیوره سپس مدعی شد: آنچه قابل توجه و نیز محکوم کردن است حمایت دبیرکل حزب‌الله از ایران در تجاوزش و نیز ادامه این هجمه به عربستان است؛ این رفتار وی مستمر و ثابت است و به بر هم زدن ثبات ملی، امنیتی، اقتصادی و مالی لبنان منجر می‌شود.

ارتش یمن در ۲۳ شهریورماه در اقدامی تلافی‌جویانه تأسیسات آرامکو را هدف گرفت اما از همان ساعات اولیه برخی انگشت اتهام را به سمت ایران دراز کردند و تهران به شدت این اتهامات را رد کرد.

در آخرین مورد، «عادل الجبیر» وزیر امور خارجه سابق سعودی دیشب (شنبه شب) در مصاحبه‌ای با شبکه «العربیه» همین اتهامات را تکرار کرد

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها