اعتراف «بن‌سلمان» به قتل خاشقجی

کد خبر: 955916

ولیعهد سعودی پس از گذشت ماه‌ها از قتل خاشقجی مسئولیت آن را برعهده گرفت.

اعتراف «بن‌سلمان» به قتل خاشقجی

خبرگزاری تسنیم: محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی پس از گذشت ماه‌ها از قتل جمال خاشقجی مسئولیت آن را برعهده گرفت.

خبرگزاری رویترز بر اساس مستندی که شبکه پی‌بی‌اس قرار است هفته آینده به نمایش بگذارد، به نقل از محمد بن سلمان درباره قتل جمال خاشقجی نویسنده و منتقد رژیم آل سعود که در کنسولگری عربستان در استانبول کشته شد، نوشت: «این اتفاق تحت نظر من صورت گرفت. من همه مسئولیت آنرا می‌پذیرم، زیرا آن (قتل خاشقجی) تحت نظر من اتفاق افتاد.»

مستند شبکه پی‌بی‌اس با عنوان «ولیعهد عربستان سعودی» قرار است اول اکتبر (۹ مهر) در آستانه اولین سالگرد قتل خاشقجی پخش شود و اعتراف بن‌سلمان به قتل خاشقجی در پیش نمایشی از این مستند به نمایش در آمده است.

محمد بن سلمان تاکنون درباره قتل خاشقجی به صورت علنی صحبت نکرده است. سازمان سیا و برخی دولت‌های غربی اعلام کرده‌اند که محمد بن سلمان دستور قتل را صادر کرده است، ولی مقام‌های سعودی اعلام کرده‌اند که وی هیچ نقشی نداشته است.

قتل خاشقجی موجب خشم و نفرت جهانی نسبت به مقام‌های سعودی شده است و لطمه بزرگی به وجهه بن سلمان و برنامه‌های بلندپروازانه وی برای رشد و پیشرفت اقتصادی عربستان وارد کرده است.

وی از آن موقع تاکنون هیچ سفری به آمریکا یا اروپا نداشته است.

مقام‌های سعودی پس از انکار‌های اولیه سرانجام ماموران یاغی و سرخود را عامل اصلی قتل خاشقجی معرفی کردند. دادستان کل عربستان اعلام کرد که معاون سابق اطلاعات دستور استرداد خاشقجی را صادر کرده است، ولی پس از ناکامی در بازگرداندن خاشقجی، این مساله منجر به قتل وی شده است.

بر اساس این گزارش، سعود القحطانی مشاور سابق و ارشد خاندان سلطنتی سعودی دستور قتل خاشقجی را صادر کرده است.

بن سلمان در پاسخ به این سئوال که "قتل چگونه بدون اطلاع وی رخ داده است"، گفت: ما ۲۰ میلیون نفر جمعیت و ۳ میلیون نفر کارمند دولتی داریم.

مجری شبکه پی بی اس از بن سلمان پرسیده است که آیا قاتلان می‌توانسته‌اند هواپیما‌های خصوصی دولتی را در اختیار بگیرند؟ وی در پاسخ گفته است: من مقام‌های رسمی و وزرایی دارم تا امور را پیگیری کنند، آن‌ها مسئول هستند. آن‌ها این قدرت و اختیار را دارند تا این کار را انجام دهند. ‎

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها