بشار اسد: آمریکا در حال سرقت نفت سوریه است

کد خبر: 961457

رئیس‌جمهور سوریه، با تشبیه دولت آمریکا به رژیم نازی آلمان، گفت که این کشور در حال سرقت منابع نفتی سوریه است.

بشار اسد: آمریکا در حال سرقت نفت سوریه است

خبرگزاری فارس: «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه در یک مصاحبه مطبوعاتی، گفت که رئیس‌جمهور آمریکا همانند یک رئیس دولت عمل نمی‌کند و او به یک مدیر اجرایی شرکت شباهت دارد.

او در مصاحبه با خبرگزاری «روسیه ۲۴» و «روسیه سیوودنیا» که خلاصه‌ای کوتاه از آن منتشر شده در ابتدا در پاسخ به سؤال مصاحبه‌کننده، به مرگ «جیمز لا مژرار» سردسته گروهک موسوم به «کلاه سفیدها» در استانبول اشاره کرد و در پاسخ به مشکوک به مرگ وی و احتمال قتل او گفت که نباید این مسأله را به شکل انفرادی بررسی کرد و باید در یک چارچوب خاص به آن نگریست.

بشار اسد در این راستا به «جفری اپستین» سرمایه‌دار سرشناس آمریکایی که در ماه آگوست در زندان به طرز مشکوکی جان باخت، اشاره کرد و گفت که برخی می‌گویند او کشته شده چرا که اسرار زیادی از شخصیت‌های مهم آمریکایی، انگلیسی و اروپایی با خود به همراه داشت.

رئیس‌جمهور سوریه افزود: اکنون مؤسس اصلی «کلاه سفیدها» که یک افسر نظامی بود کشته شده و تمامی مأموریت‌های او در افغانستان و کوزوو، عراق و لبنان بوده و سپس «کلاه سفیدها» را در سوریه تأسیس کرد. تاریخ اقدامات این فرد چه ارتباطی با اقدامات بشردوستانه دارد؟

بشار اسد تأکید کرد: «به نظر من کشتن "بن لادن" و «ابوبکر البغدادی" و همه این افراد به این دلیل بود که با خود اسراری مهمی داشتند و در عین حال دیگر نقش آن‌ها به پایان رسیده بود و باید از دستشان خلاص می‌شدند.»

او افزود: سیستم سیاسی آمریکا بر مبنای گروه‌های گانگستری اداره می‌شود. آمریکا یک حکومت نیست، بلکه سیستمی است که شرکت‌ها بر مبنای منافع خویش آن را اداره می‌کنند. آن‌ها شبیه گروه‌های گانگستری هستند. یکی از مهم‌ترین عواملی که هیتلر را به سمت حمله به اتحاد شوروی در جنگ جهانی دوم کشاند، نفت بود. امروز نیز ایالات متحده آمریکا همان کار را انجام می‌دهد و در مسیر نازی‌ها گام بر می‌دارد.

در حال تکمیل...

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها