ماجرای عبور بمب‌افکن روسی از آسمان ایران

کد خبر: 966703

وزارت دفاع روسیه امروز چهارشنبه ادعاهای یک رسانه صهیونیستی مبنی بر عبور بمب‌افکن «توپولف تو-۲۲ام» از حریم هوایی ایران را تکذیب کرد.

ماجرای عبور بمب‌افکن روسی از آسمان ایران

خبرگزاری فارس: روسیه امروز چهارشنبه گزارش‌های منتشرشده در رسانه‌های رژیم صهیونیستی درباره عبور بمب‌افکن راهبردی «توپولف تو-۲۲ام» از حریم هوایی ایران را تکذیب کرد.

به نوشته خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت دفاع روسیه گزارش‌های منتشرشده توسط پایگاه «وبکا فایل» درباره عبور بمب‌افکن «توپولف تو-۲۲ام» (نامگذاری ناتو: بک فایر) از حریم هوایی ایران در مسیر خود به سمت سوریه را تکذیب کرد.

طبق این گزارش، وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای تأکید کرده است: «اطلاعات منتشرشده توسط یکی از رسانه‌های اینترنتی اسرائیل درباره پرواز ادعایی بمب‌افکن‌های روسیه در حریم هوایی ایران جعلی است.»

رسانه صهیونیستی مدعی شده بود این بمب‌افکن‌ها از یک پایگاه هوایی در روسیه برای بمباران مناطقی در سوریه پرواز کرده بودند و برای انتخاب کوتاه‌ترین مسیر وارد حریم هوایی ایران شد.

بمب‌افکن توپولوف تو-۲۲ام بمب‌افکن مافوق صوت روسیه است که در دهه ۱۹۷۰ ساخته شد و نیروی هوایی روسیه هنوز از آن استفاده می‌کند. این بمب‌افکن قادر به حمل همزمان موشک و بمب است و تا ارتفاع ۲۴۰۰ کیلومتر پرواز می‌کند.

روسیه بعد از آغاز عملیات خود در سوریه با هماهنگی دمشق، از این بمب‌افکن‌ها برای بمباران مواضع گروه‌های تروریستی در این کشور استفاده کرده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها