واکنش حشد شعبی عراق به حمله آمریکایی ها

کد خبر: 968349

مدیر دفتر عملیات مشترک الحشد الشعبی جزئیات مربوط به حمله هوایی آمریکا به پایگاه‌های الحشد الشعبی در غرب عراق را تشریح کرد

واکنش حشد شعبی عراق به حمله آمریکایی ها

خبرگزاری فارس:«جواد کاظم الربیعاوی» مدیر دفتر عملیات مشترک الحشد الشعبی یکشنبه شب ساعاتی پس از حمله هوایی آمریکا به مواضع گردان‌های حزب‌الله عراق در شهر مرزی القائم گفت که در این حمله هوایی، ده‌ها نفر شهید و مجروح شدند.

وی به پایگاه خبری الحشد گفت: «امروز (یکشنبه) فرمانده یگان عملیات الجزیره مستقر در الانبار و دو تیپ 45 و 46 الحشد الشعبی در حملات پهپادی آمریکا هدف قرار گرفت».

الربیعاوی افزود: «حمله هوایی در منطقه المرزعه و در داخل اراضی عراق و در مرز با سوریه صورت گرفت».

وی افزود: «عملیات نجات مجروحان و انتقال پیکر شهدا با همکاری تیم امدادرسانی شهر القائم ادامه دارد».

در همین ارتباط، یک منبع وابسته به الاعلام الحربی گفت که در این حمله هوایی، پنج نفر از جمله یکی از فرمانده الحشد الشعبی و دو معاون وی و معاون فرمانده تیپ 45 شهید شدند.

چند پهپاد ناشناس شامگاه یکشنبه گردان‌های حزب‌الله عراق وابسته به الحشد الشعبی در شهر مرزی «القائم» استان الانبار (غرب عراق) را هدف قرار دادند.

وزارت دفاع آمریکا نیز بلافاصله پس از انجام این حمله بیانیه‌ای صادر کرد و در آن گفت که ارتش این کشور مواضع الحشد الشعبی در نزدیکی شهر «القائم» عراق را هدف حمله هوایی قرار داده است

یک مسئول حشد شعبی: در حمله آمریکا ۱۵ تن کشته شدند

یک مسئول حشد شعبی عراق اعلام کرد که در حمله آمریکا به مواضع حشد شعبی ۱۵ تن کشته شدند.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری فرانسه از یک مسئول در نیروهای حشد شعبی عراق نقل کرد که در پی حملات امروز آمریکا به پایگاه‌های نیروهای حشد شعبی، ۱۵ تن از این نیروها کشته شدند.

این در حالی است که یک منبع به شبکه دجله عراق اعلام کرد که در نتیجه بمباران مقرهای گردان‌های حزب الله در غرب الأنبار ۱۸ نیرو کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

فرمانده الحشد الشعبی در الأنبار: هدف حمله آمریکا به هم ریختن معادلات است

فرمانده نیروهای الحشد الشعبی در عملیات استان الانبار تأکید کرد که هدف آمریکا و رژیم صهیونیستی از بمباران مواضع الحشد به هم ریختن معادلات بوده است. «قاسم مصلح» فرمانده نیروهای الحشد الشعبی در عملیات استان الانبار تأکید کرد که هدف آمریکا از بمباران مواضع الحشد به هم ریختن معادلات بوده است.

مصلح در اظهاراتی تلویزیونی گفت: «حمله موشکی آمریکا و اسرائیل مقرهای تیپ‌های ۴۵ و ۴۶ در شهرستان القائم در غرب الانبار را هدف گرفت.»

وی تاکید کرد: «این حمله هوایی آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه مواضع الحشد الشعبی با هدف به هم ریختن معادلات انجام شده است.»

الحشد الشعبی هم با صدور بیانیه ای ضمن تایید خبر حمله آمریکا، گفت: «پهپادهای آمریکایی امشب مواضع تیپ 45 الحشد الشعبی را در منطقه المزرعه در مسیر عکاشات در منطقه عملیاتی الجزیره البادیه در شهرستان القائم در غرب استان الانبار بمباران کردند.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها