واکنش‌ها به حمله آمریکا به پایگاه الحشد الشعبی در عراق

کد خبر: 968359

حمله عصر یکشنبه آمریکا به چند پایگاه الحشد الشعبی عراق واکنش‌های گسترده‌ای را به همراه داشت.

واکنش‌ها به حمله آمریکا به پایگاه الحشد الشعبی در عراق

خبرگزاری فارس: جنگنده‌های ارتش آمریکا عصر روز یکشنبه چند مقر گردان‌های حزب‌الله الحشد الشعبی عراق را در مرز سوریه بمباران کردند. وزارت دفاع آمریکا با صدور بیانیه‌ای این حمله را تأیید کرده است.

منابع الحشد الشعبی اعلام کردند که در این حمله هوایی، ۱۰ نفر از نیروهای الحشد الشعبی از جمله یکی از فرماندهان آن و دو معاون وی و معاون منابع فرمانده تیپ ۴۵ شهید و ۳۵ نفر دیگر مجروح شدند.مقامات و جریان‌های سیاسی متعدد عراقی این حمله را محکوم کرده و آن را نقض حاکمیت این کشور توصیف کردند.

جنبش عصائب اهل الحق عراق در واکنش به این حمله تاکید کرد که حضور آمریکا در این کشور تهدیدی برای عراق به شمار می‌آید.

در بیانیه این جنبش آمده است: «امروز پایان حضور نظامی آمریکا در عراق به هر شیوه ممکن پیش از آنکه طولانی‌تر شود ضروری شده است.»

جنبش عصائب اهل الحق از تمامی گروه‌های سیاسی عراق خواست تا به صورت متحد به «حمله بزدلانه» آمریکا واکنش نشان دهند.

«قاسم مصلح» فرمانده نیروهای الحشد الشعبی در عملیات استان الانبار تأکید کرد که هدف آمریکا از بمباران مواضع الحشد به هم ریختن معادلات بوده است.

«اسرائیل کاتص» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در واکنش به نقض عراق توسط آمریکا، از حمله به مواضع الحشد الشعبی عراق استقبال کرد و آن را اقدامی در تقابل با ایران توصیف کرد

«عادل عبدالمهدی» نخست وزیر پیشبرد امور عراق نیز در واکنش به این حمله به وزیر دفاع آمریکا پیام داد که با حمله به مواضع الحشد الشعبی شدیدا مخالف بوده است.

«سید عمار الحکیم» رهبر جریان حکمت ملی عراق حمله آمریکا به پایگاه‌های الحشد الشعبی عراق را محکوم کرده و آن را نقض آشکار حاکمیت عراق و توافقنامه‌های امنیتی میان بغداد و واشنگتن توصیف کرد.

وی از دولت و پارلمان عراق خواست تا موضعی آشکار و قاطع در قبال این اقدام آمریکا که عدم احترام به حاکمیت عراق به شمار می‌آید، اتخاذ کنند.

«فالح الخزعلی» عضو ائتلاف الفتح در پارلمان عراق در واکنش به حمله هوایی آمریکا به پایگاه‌های حزب‌الله عراق تاکید کرد که نظامیان آمریکایی با بمباران مقرهای الحشد الشعبی به جنگی آشکار با عراق وارد شدند.

وی در پیامی در توئیتر گفت: «نیروهای آمریکایی به جنگی آشکار با عراق ورود کردند و ارتش احمق آمریکا از پیامدهای اشغالگری خود در عراق درس عبرت نگرفته است.»

عبدالمهدی مخالفت شدید عراق را با حمله به مواضع الحشد به آمریکا ابلاغ کرد

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق گفت که عادل عبدالمهدی نخست وزیر دولت پیشبرد امور عراق در پیامی به وزیر دفاع آمریکا مراتب مخالفت شدید خود را با حمله هوایی آمریکا به مواضع الحشد الشعبی اعلام کرده است.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) به نقل از سخنگوی «عادل عبدالمهدی» فرمانده کل نیروهای مسلح عراق آورده است: «عبدالمهدی به وزیر دفاع آمریکا پیام داده که با حمله به مواضع الحشد الشعبی شدیدا مخالف بوده است.»

شامگاه یکشنبه مقر گردان‌های حزب‌الله عراق وابسته به الحشد الشعبی در شهر مرزی «القائم» استان الانبار (غرب عراق) هدف حمله قرار گرفت.

وزارت دفاع آمریکا بلافاصله پس از انجام این حمله بیانیه‌ای صادر کرد و در آن گفت که ارتش این کشور مواضع الحشد الشعبی در نزدیکی شهر «القائم» عراق را هدف حمله هوایی قرار داده است

منابع الحشد الشعبی اعلام کردند که در این حمله هوایی، ۱۰ نفر از نیروهای الحشد الشعبی از جمله یکی از فرماندهان آن و دو معاون وی و معاون منابع فرمانده تیپ ۴۵ شهید و ۳۵ نفر دیگر مجروح شدند.

ائتلاف الفتح: آمریکا با حمله به پایگاه «الحشد الشعبی» با عراق وارد جنگ شد

عضو ائتلاف الفتح در پارلمان عراق گفت که ارتش احمق آمریکا از پیامدهای اشغالگری خود در عراق درس عبرت نگرفت و با حمله به مواضع الحشد الشعبی به جنگی باز با عراق وارد شد. «فالح الخزعلی» عضو ائتلاف الفتح در پارلمان عراق در واکنش به حمله هوایی آمریکا به پایگاه‌های حزب‌الله عراق تاکید کرد که نظامیان آمریکایی با بمباران مقرهای الحشد الشعبی به جنگی آشکار با عراق وارد شدند.

به گزارش وبگاه خبری بغداد الیوم، الخزعلی در توئیتی گفت: «نیروهای آمریکایی به جنگی آشکار با عراق ورود کردند و ارتش احمق آمریکا از پیامدهای اشغالگری خود در عراق درس عبرت نگرفته است.»

الخزعلی ادامه داد: «حمله هوایی آمریکا به الحشد الشعبی بی اعتنایی به اصل حاکمیت ملی عراق است.»

فرماندهی عملیات مشترک عراق هم با صدور بیانیه‌ای حمله هوایی آمریکا به مقر تیپ ۴۵ نیروی الحشد الشعبی در شهرستان القائم را تایید کرد و گفت در این حمله ۴ نیروی الحشد به شهادت رسیدند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها