گمانه‌زنی رسانه‌ای درباره برکناری وزیر خارجه کره شمالی

کد خبر: 971897

شبکه «ان‌اچ‌کی» ژاپن به نقل از منابع مطلع گزارش داد، «ری یونگ هو» وزیر خارجه کره شمالی از منصب خود برکنار شد.

گمانه‌زنی رسانه‌ای درباره برکناری وزیر خارجه کره شمالی

خبرگزاری فارس: بنا بر گزارش یک رسانه ژاپنی وزیر خارجه کره شمالی برکنار شد و پیونگ یانگ قرار است به زودی جانشین او را تعیین کند.

به نوشته رویترز به نقل از شبکه «ان‌اچ‌کی» ژاپن، ری یونگ هو وزیر خارجه کره شمالی برکنار شده است. طبق این گزارش، پیونگ یانگ جایگزین او را هنوز مشخص نکرده اما قرار است تا پنجشنبه جانشین او را تعیین کند.

این رسانه ژاپنی اشاره مستقیمی به هویت منابع مطلع خود نکرده و به گفتن «منابعی که نخواستند نامشان فاش شود»، بسنده کرده است.

وزارت امور اتحاد دو کُره در دولت کره جنوبی هم به این خبر واکنش نشان داده و اعلام کرده که هر گونه تغییر در جایگاه ری یونگ باید با احتیاط مورد ارزیابی و بررسی قرار گیرد.

ری یونگ هو که متولد ۱۹۵۶ میلادی است، فرزند «ری میونگ جه» مدیر اسبق اداره «سازمان‌دهی و هدایت» کره شمالی است؛ نهادی که در درون حزب حاکم کارگران کره شمالی مسئولیت نظارت بر انتخاب مدیران دولتی را برعهده دارد.

پدر ری یونگ هو وزیر خارجه کنونی کره شمالی، در خبرگزاری دولتی کره شمالی هم به عنوان سردبیر سابقه فعالیت داشته است.

آقای هو، از ۲۰۰۳ تا ۲۰۰۷ سفیر کره شمالی در انگلیس بود و پیش از تعیین به عنوان وزیر خارجه، مدتی در مقام معاون وزیر خارجه فعالیت داشت. وی طی سال‌های گذشته در مذاکرات 6 جانبه خلع سلاح اتمی شبه جزیره کره (با حضور کره شمالی، کره جنوبی، آمریکا، روسیه، چین و ژاپن) جزو هیات مذاکره پیونگ یانگ بود.

مقام‌های کره شمالی و رسانه دولتی این کشور هنوز درباره درستی یا نادرستی خبر برکناری ری یونگ از مقام وزیر خارجه این کشور اظهارنظری نکرده‌اند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها