دیپلمات‌های اروپایی: ایران تسلیم خواسته‌های واشنگتن نمی‌شود

کد خبر: 975749

دیپلمات‌های اروپایی در گفت‌وگو با المانیتور تأکید کرده‌اند که با ارزیابی دولت آمریکا مبنی بر اینکه نظام حاکم ایران در اثر فشارها سرنگون خواهد شد و یا اینکه تهران تسلیم خواسته‌های واشنگتن خواهد شد موافق نیستند.

دیپلمات‌های اروپایی: ایران تسلیم خواسته‌های واشنگتن نمی‌شود

خبرگزاری فارس: دیپلمات‌های اروپایی در مصاحبه‌ای به امیدواری‌هایی در دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای براندازی نظام ایران اشاره کرده‌اند.

پایگاه المانیتور در گزارشی پنجشنبه نوشته دیپلمات‌های اروپایی که در تلاشند از سیاست دولت آمریکا موسوم به «فشار حداکثری» به عنوان اهرم فشاری جهت باز کردن باب مذاکرات جدید با ایران استفاده کنند این نگرانی را مطرح کرده‌اند که ظاهراً مقام‌های دولت ترامپ در ماه‌های گذشته به خودشان قبولانده‌اند که حکومت ایران در آستانه سقوط است و به همین دلیل علاقه‌ای برای بازگشت به میز مذاکره ندارند.

مقام‌های اروپایی علی‌رغم اذعان به اینکه ایران به دلیل تحریم‌های آمریکا تحت فشار قرار گرفته با دیدگاه دولت ترامپ مبنی بر اینکه حکومت ایران در آستانه سقوط است یا اینکه تهران ممکن است مجبور به پذیرش فهرست خواسته‌های واشنگتن شود هم‌نظر نیستند.

یک منبع اروپایی که نخواسته نامش فاش شود به المانیتور گفته است: «ما فکر می‌کنیم ایران قادر است مقادیر زیادی سختی را جذب کنند.»

وی اضافه کرد: «مشکل سیاست فشارحداکثری این است که پرخطر است. ما واقعاً فکر می‌کنیم پاسخی برای این مشکل وجود ندارد که اگر فشار حداکثری باعث شود ایران کاملاً از برجام خارج شود و آنها توسعه برنامه هسته‌ای خودشان را از سر بگیرند چه برنامه‌ای داریم؟»

دیپلمات‌های اروپایی می‌گویند نخستین طرفی که به طرح «امانوئل ماکرون»، رئیس‌‌جمهور فرانسه برای گشودن باب مذاکره میان ایران و آمریکا علاقه زیادی نشان داد شخص ترامپ بود. در آن زمان طرف ایرانی اصرار کرد که هر گونه مذاکره با آمریکا منوط به این خواهد بود که آمریکا برخی از تحریم‌ها را کاهش دهد.

المانیتور مدعی شده طرح‌هایی که متعاقب طرح چهار ماده‌ای فرانسه برای برقراری مذاکره بین ایران و آمریکا آغاز شده بودند هم در نتیجه اعتراضات آبان‌ماه ایران بر سر افزایش قیمت بنزین به درب بسته خورد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها