حلب آزاد شد

کد خبر: 976368

ارتش سوریه با پیشروی‌های اخیر در استان حلب موفق شد همه مناطق جنوبی این استان را تحت کنترل خود بگیرد.

حلب آزاد شد

خبرگزاری فارس: نیروهای ارتش سوریه امروز دوشنبه موفق شدند ریف جنوبی حلب را که همان جنوب استان حلب است، به طور کامل از اشغال تروریست‌ها آزاد کنند.

به گزارش منابع خبری معارضان، ارتش و نیروهای متحد موفق شدند امروز شهرک‌های الزربه، ایستگاه برق، البرقوم در شرق بزرگراه حلب-دمشق را از لوث تروریست‌ها پاکسازی کنند.

با پیشروی امروز ارتش سوریه، تمام مناطق جنوبی استان حلب پس از بیش از چهار سال تحت کنترل کامل ارتش درآمد.

وبگاه خبری استپ نیوز وابسته به گروه‌های معارض، شهرک‌های الزربه و البرقوم امروز شاهد درگیری‌های شدیدی میان ارتش سوریه و تروریست‌ها بود.

در مناطق نزدیک به این شهرک‌ها، در معارة النعسان که از حیث اداری جزء استان ادلب است، نیز درگیری‌های شدیدی در جریان بود. این منطقه هنوز شاهد درگیری دو طرف است.

امروز همچنین دو منطقه دیگر در ریف حلب غربی (جنوب غرب استان حلب) تحت کنترل ارتش در آمد. روستای جدرایا و کفر حلب که کفر حلب اثری بسیار مهم بر درگیری‌های استان ادلب خواهد گذاشت. ارتش سوریه موفق شد شهرک (روستای) کفر حلب را بعد از درگیری سنگین تحت کنترل بگیرد.

اهمیت کفر حلب به ارتفاع آن و موقعیت آن در مسیر ارتباطی شهرک «الاتارب» و «تفتناز» در استان ادلب است. این روستا مشرف بر این مسیر ارتباطی است و این مسیر تحت آتشبار ارتش سوریه قرار گرفت.

کفر حلب در مسیر «ام-۶۰» قرار گرفته. مسیری که به موازات ام-۵ (حلب دمشق)، حلب را به شهر ادلب مرتبط می‌کند (نقشه زیر).

موقعیت کفر حلب و اهمیت آن

روز گذشته نیروهای سوریه موفق شده بودند مناطق وسیعی در جنوب استان حلب را برای امن کردن بزرگراه ام-5 (حلب - دمشق) پاکسازی کردند.

در پایان نبردهای روزهای اخیر تا امروز، سرانجام کل جنوب استان حلب تحت کنترل ارتش سوریه در آمد تا تروریست‌ها در مناطق شرقی استان حلب تحت فشار بیشتری قرار بگیرند.

در هفته گذشته نیز شهر بسیار مهم سراقب در شرق استان ادلب (جنوب شرق شهر ادلب) تحت کنترل ارتش در آمد تا مسیر امدادی شهر ادلب از محور شرق برای تروریست‌ها کاملا قطع شود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها