هشدار مقاومت درباره عواقب ماجراجویی اشغالگران/فرار جوانان صهیونیست از خدمت در ارتش

کد خبر: 976524

یک رسانه لبنانی جزئیات نشست هیئت امنیتی مصر با رهبران گروه‌های فلسطینی در نوار غزه را اعلام کرد.

هشدار مقاومت درباره عواقب ماجراجویی اشغالگران/فرار جوانان صهیونیست از خدمت در ارتش

خبرگزاری تسنیم: هیئت امنیتی مصری که روز دوشنبه نوار غزه را پس از یک سفر یک روزه ترک کرد، فقط دو پرونده را در دیدار با رهبران گروه‌های فلسطینی بررسی کرد که یکی پرونده تنش افروزی اخیر علیه نوار غزه و دیگری موضوع مرزها میان نوار غزه و مصر بود.

روزنامه الاخبار لبنان به نقل از منابع خود نوشت در خصوص پرونده نخست، منابع آگاه اعلام کردند که بحث و بررسی درباره آخرین وضعیت تفاهمات آتش بس و چگونگی بازگشت به حالت آرامش متقابل بود و پرونده دوم به بحث تامین امنیت مرزهای مشترک و پیگیری تدابیر امنیتی طرف فلسطینی پرداخت. با توجه به اینکه سفر هیئت امنیتی مصری پس از مدت کوتاهی از تهدیدهای اشغالگران مبنی بر حمله قاطع به نوار غزه صورت گرفت.

روزنامه الاخبار لبنان به نقل از منابعی در مقاومت نوشت یحیی السنوار فرمانده جنبش حماس در نوار غزه از دیدار با هیئت امنیتی مصری به خاطر مسائل امنیتی که مقاومت رعایت می‌کند، عذرخواهی کرد، زیرا هیچ تضمینی برای عدم اقدام تروریستی اسرائیل نیست.

نشست با هیئت امنیتی مصر در دفتر السنوار برگزار شد و نمایندگانی از جنبش حماس از جمله روحی مشتهی عضو دفتر سیاسی آن حضور داشت.

به گفته منابع الاخبار، نتانیاهو از طریق مسئولان امنیتی اسرائیلی که دو روز پیش با هیئت مصری در تل آویو دیدار کردند، خواستار بازگشت آرامش شده و در عین حال هشدار داده بود که با پوشش بین المللی و آمریکایی ضربه بزرگی به حماس وارد خواهد کرد.

در مقابل، جنبش حماس به هیئت امنیتی مصر گفته است که برای تنش تلاش نمی‌کند، ولی فشار اقتصادی که بر ملت غزه وارد می‌شود و عدم اجرای تفاهمات آتش بس منجر به فشار بیشتری در منطقه مرزی خواهد شد.

بر اساس این گزارش، حماس تصریح کرد مادامی که وقت کشی و تاخیر و محدودیت ایجاد کردن از سوی اشغالگران ادامه داشته باشد،‌هرگز آتش بس مجانی وجود نخواهد داشت، این جنبش به اشغالگران درباره ارتکاب هرگونه حماقت یا دست زدن به عملیات ترور رهبران مقاومت هشدار داده و تاکید کرده است چنین حماقتی سبب شعله ور شدن آتش جنگ بزرگی خواهد شد که تاثیرات بزرگی بر دولت اشغالگر و سرانش خواهد داشت.

الاخبار در ادامه گزارش خود آورده است هیئت امنیتی مصری در پرونده دوم یعنی مناطق مرزی نوار غزه و مصر، مسائل فنی برای کنترل این مناطق و جلوگیری از هرگونه عملیات نفوذ از نوار غزه به سیناء و بالعکس را با مسئولان امنیتی فلسطینی بررسی کردند.

همچنین دو طرف درباره توسعه فعالیت تجاری و سفر از طریق گذرگاه زمینی رفح بحث و تبادل نظر کردند و دیدارهایی با مسئولان امنیت ملی فلسطینی و اداره گذرگاه رفح انجام شد.

تشکر رژیم صهیونیستی از حامیان «معامله قرن»/ لغو رزمایش نظامی اسرائیل و چین نماینده رژیم اشغالگر قدس در سازمان ملل از کشورهایی که به گفته وی کمک کردند تا پیش نویس قطعنامه فلسطینی برای محکومیت طرح معامله قرن شکست بخورد، قدردانی کرد.

دانی دانون که عضو حزب لیکود به ریاست بنیامین نتانیاهوست، به روزنامه یسرائیل هیوم گفت شب گذشته بار دیگر نشان داد که قواعد بازی در سازمان ملل تغییر کرده است.

وی افزود پس از تلاش‌های زیادی که اسرائیل در برابر بسیاری از کشورها انجام داد، تدابیر محکومیت معامله قرن آمریکا به تاخیر افتاد.

نماینده رژیم صهیونیستی گفت امروز هنگامی که رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وارد شورای امنیت می‌شود، هرگز در مقایسه با گذشته همانند یک فرد پیروز مورد احترام قرار نمی‌گیرد.

از سوی دیگر به گزارش کانال 13 تلویزیون رژیم اسرائیل، بنیامین نتانیاهو جنبش حماس را تهدید کرد و گفت اگر آرامش محقق نشود،‌ضربه محکمی به نوار غزه وارد خواهد شد، حماس هم در واکنش اعلام کرد هر گونه حماقتی منجر به جنگ خواهد شد. هیئت مصری از حماس خواست پرتاب بالن‌های انفجاری و موشک به سمت شهرک‌های اطراف غزه را متوقف کرده و به تفاهمات مربوط به آتش بس پایبند باشد.

لغو رزمایش مشترک نظامی رژیم صهیونیستی با ارتش چین از ترس کورونا

کانال دوازده تلویزیون رژیم اسرائیل از لغو رزمایش مشترک نظامی رژیم صهیونیستی با ارتش چین از ترس کورونا خبر داده است. این شبکه گزارش داد که اسرائیل از ترس کورونا، ارتش اسرائیل سفرهای نظامیانش به چین را لغو کرد و از لغو تمرینات مشترک نظامی با ارتش چین خبر داد.

شبکه کان رژیم اسرائیل این شبکه به جنایت شهرک نشینان صهیونیست در آسیب وارد کردن به 170 خودروی شهروندان فلسطینی و نوشتن شعارهای تهدید آمیز و نژادپرستانه به زبان عبری بر روی دیوارهای منازل مردم در روستای جیش در الجلیل اشاره کرده است.

کانال هفتم تلویزیون رژیم اسرائیل هم به نقل از سخنگوی ارتش این رژیم از صدور حکم تخریب منزل قاسم شبلی اسیر فلسطینی وعامل عملیات ضد صهیونیستی در شهرک ریناشرنیف خبر داد. این رسانه همچنین در خبری دیگر اعلام کرد ابومازن با ایهود اولمرت نخست وزیر اسبق در نیویورک دیدار و در سازمان ملل هم سخنرانی خواهد کرد.

روزنامه هاآرتص هم نوشت رئیس اسرائیل از افسران ارتش خواست بدون توجه به فشارهای احزاب سیاسی به بیان دیدگاه‌های سیاسی خود بپردازند.

این روزنامه از درگیری‌ها میان نظامیان ارتش اسرائیل و ده‌ها جوان فلسطینی در یورش نظامیان این رژیم به روستای کوبر در شهرستان رام الله خبر داد.

یدیعوت آحرونوت هم نوشت تشکیلات خودگردان فلسطین از درخواست برای رای‌گیری در خصوص پیش نویس قطعنامه‌‌ای برای مخالفت با طرح معامله قرن آمریکا در شورای امنیت عقب‌نشینی کرد.

این روزنامه همچنین در خبری دیگر نوشت دولت اسرائیل مسئول لو رفتن اطلاعات مربوط به شش میلیون و پانصد هزار رای دهنده در کمپین‌های انتخاباتی سابق است.

معاریو دیگر روزنامه رژیم صهیونیستی نوشت در فاصله سه هفته مانده به انتخابات، بنی گانتس(رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی و رئیس حزب کاحول لاوان) با حمله به بنیامین نتانیاهو، وی را به چشم پوشی از شهرک‌های اطراف غزه و شکست در حل مشکل تونل‌ها متهم کرد.

این روزنامه در خبری دیگر نوشت گالانت( از سردمداران صهیونیست) به بنت(وزیر جنگ) حمله کرد و گفت اعمال فوری حاکمیت اسرائیل بر شهرک‌های کرانه باختری یک درخواست کودکانه ساده‌لوحانه است.

یسرائیل هیوم این روزنامه در خبری نوشت نتانیاهو موضع تعیین نیر برکات شهردار سابق قدس به عنوان وزیر دارایی به جای موشه کحلون را که از روند سیاسی کناره گیری خواهد کرد، بررسی می‌کند.

این روزنامه در خبر دیگری نوشت بنی گانتس رئیس حزب کاحول لاوان(آبی سفید) از رویارویی تلویزیونی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر در جریان دوره تبلیغات انتخاباتی فرار می‌کند.

فرار جوانان صهیونیست از خدمت در ارتش

سایت عبری والا این سایت صهیونیستی نوشت بخش نیروی انسانی ارتش اسرائیل از اجرای چندین گام برای افزایش انگیزه جوانان اسرائیلی با هدف خدمت در ارتش خبر داد.

این سایت همچنین از اقدام نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در بازداشت شماری از جوانان فلسطینی در مناطق مختلف کرانه باختری در حملات شبانگاهی این رژیم خبر داد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها