ناتو: می‌خواهیم از مسابقه پرهزینه تسلیحاتی با روسیه جلوگیری کنیم

کد خبر: 976749

دبیر کل ائتلاف ناتو امروز چهارشنبه گفته می‌خواهد از مسابقه پرهزینه تسلیحاتی با روسیه اجتناب کند.

ناتو: می‌خواهیم از مسابقه پرهزینه تسلیحاتی با روسیه جلوگیری کنیم

خبرگزاری فارس: «ینس استولتنبرگ»، دبیر کل ائتلاف ناتو چهارشنبه گفته که این ائتلاف مایل است از «مسابقه تسلیحاتی پرهزینه با روسیه» اجتناب کند.

به نوشته خبرگزاری ایتارتاس، دبیر کل ناتو گفت دستیابی به این هدف نیازمند تدوین تدابیری جدید برای کنترل تسلیحات است.

استولتنبرگ گفت: «می‌خواهیم از بروز مسابقه تسلیحاتی جدید اجتناب کنیم یا جلوی آن را بگیریم. بنابراین، باید ببینیم چه کارهایی می‌توانیم در زمینه کنترل تسلیحاتی انجام دهیم.وی اضافه کرد: «مسابقه تسلیحاتی جدید خطرناک و به شدت پرهزینه خواهد بود. بنابراین، ما به شدت از نابودی معاهده منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد متأسفیم و در تلاش برای ایجاد توافق جدید کنترل تسلیحاتی هستیم، چون این بهترین روش برای پایین آوردن تنش‌ها است.»

کشورهای آمریکا و روسیه بعد از ماه‌ها متهم کردن یکدیگر به نقض مفاد معاهده منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد ۱۱ مرداد سال جاری رسما از آن خارج شدند.

پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد، آمریکا و روسیه را از تملک، تولید یا پرتاب آزمایشی موشک‌های زمین‌پایه میان‌برد (۱۰۰۰ - ۵۰۰۰ کیلومتر) و کوتاه‌بردتر (۱۰۰-۵۰۰ کیلومتر) منع می‌کند. این پیمان در دهه هشتاد میلادی و در دوران ریاست‌جمهوری «رونالد ریگان» و «میخائیل گورباچف» روسای جمهوری وقت آمریکا و شوروی سابق منعقد شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها