ائتلاف سعودی در ۲۴ ساعت ۱۵۵ بار آتش‌بس الحدیده را نقض کرد

کد خبر: 981347

یک مقام نظامی یمن اعلام کرد که ائتلاف سعودی در 24 ساعت گذشته 155 بار آتش‌بس در استان الحدیده را نقض کرده است.

ائتلاف سعودی در ۲۴ ساعت ۱۵۵ بار آتش‌بس الحدیده را نقض کرد

خبرگزاری فارس: یک مقام اتاق عملیات افسران ارتباط و هماهنگی برای رصد تخلفات ائتلاف سعودی و مزدورانش از آتش‌بس در الحدیده اعلام کرد تعداد تخلفات نیروهای ائتلاف سعودی در جبهه‌های الحدیده طی ۲۴ ساعت گذشته به ۱۵۵ مورد رسیده است.

این منبع گفت: «از جمله موارد نقض آتش‌بس توسط دشمن سعودی پرواز شش هواپیمای جاسوسی در آسمان مناطق الجاح، الجبلیه و کیلو ۱۶ است. دیگر اینکه مزدوران ائتلاف سعودی در شارع الخمسین و کیلو ۱۶ اقدام به ایجاد استحکامات جدید کردند».

مقام نظامی یمن افزود: «پست دیدبانی الخامری و کیلو ۱۶ در الحدیده هم دو مرتبه مورد حمله قرار گرفت و مناطق مختلف این استان هم هدف ۲۶ بار حمله موشکی و توپخانه‌ای و ۱۲۴ مورد تیراندازی قرار گرفت.

این منبع گفت: «فقط در یک مورد از حملات نیروهای ائتلاف سعودی خانه‌های شهروندان در منطقه الجاح از توابع شهر بیت الفقیه در نتیجه شلیک ۲۳ گلوله به آتش کشیده شد».

جنگنده‌های ائتلاف سعودی شب گذشته هم راس عیسی در شهر الصلیف استان الحدیده را در پنج نوبت بمباران کردند.

استان الحدیده یمن در روزهای گذشته و به دنبال شکست ائتلاف سعودی و مزدورانش در صحنه نبرد در استان‌های الجوف، صنعا و مأرب، شاهد حملات بی امان ائتلاف سعودی و مزدورانش بوده است.

دولت مستعفی یمن در ماه دسامبر سال ۲۰۱۸ با صنعا بر سر خروج نظامیان از استان الحدیده براساس توافقنامه آتش‌بسی که در سوئد به امضا رسید، توافق کردند که این توافقنامه شامل استقرار «نیروهای بی‌طرف» در شهر و بندر الحدیده و برقراری آتش‌بس گسترده بوده است و بر اساس این توافق سازمان ملل وظیفه هدایت در بندر الحدیده را برعهده داشت.

پیشروی‌های خیره کننده اخیر نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در استان الجوف و مأرب، «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل در امور یمن را هم به «مأرب» (شرق صنعاء پایتخت یمن) کشاند. او از آنجا خواستار توقف هر چه سریعتر و بی‌قید و شرط جنگ در یمن و همچنین آغاز یک فرایند سیاسی فراگیر و جدید شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها