آلمان یک میلیارد یورو برای مقابله با کرونا اختصاص داد

کد خبر: 981761

همزمان با قرنطینه کامل ایتالیا و افزایش روزافزون موارد ابتلا به کروناویروس در کشورهای عضو اتحادیه اروپا، کشور آلمان یک میلیارد یورو به منظور مقابله با این ویروس اختصاص داد.

آلمان یک میلیارد یورو برای مقابله با کرونا اختصاص داد

خبرگزاری ایسنا:به نقل از دویچه وله آلمان، همزمان با قرنطینه ایتالیا در پی شیوع کروناویروس و افزایش شمار مبتلایان به این ویروس در کشورهای عضو اتحادیه اروپا، آلمان یک میلیارد یورو به جنگ با این ویروس همه گیر اختصاص داده است.

بیش از 116 هزار نفر در سراسر جهان به این ویروس مبتلا شده‌اند و بیش از 4 هزار نفر جان خود را بر اثر ابتلا به بیماری کووید-19 از دست داده‌اند.

ایتالیا محدودیت‌های ورود و خروج سخت گیرانه‌ای به منظور متوقف کردن شیوع این بیماری وضع کرده است.

آلمان با بیش از 1200 مورد تأیید شده ابتلا به این ویروس، یک میلیارد یورو (1/1میلیارد دلار) برای مقابله با ویروس کرونا جدید اختصاص داده است.

دو مؤسسه‌ معتبر تحقیقاتی در آلمان نیز پیش‌بینی کرده‌اند که با توجه به شیوع این ویروس همه‌گیر، این کشور امسال با رکود بی سابقه‌ای مواجه خواهد شد.

مرکل: ۶۰ تا ۷۰ درصد آلمانی‌ها به کرونا مبتلا خواهند شد/ لغو نشست شورای وزیران اتحادیه اروپا دولت آلمان ابتلای ۶۰ تا ۷۰ درصد شهروندان آلمانی به ویروس کرونا را پیش بینی کرده و نشست شورای وزیران اتحادیه اروپا با موضوع مسائل تجاری به دلیل شیوع کرونا لغو شد.

به نقل از نشریه "بیلد" آلمان، "آنگلا مرکل"، صدر اعظم آلمان بعد از نشست امروز فراکسیون احزاب متحد مسیحی در سخنانی پیش بینی کرد که 60 تا 70 درصد شهروندان آلمانی به ویروس کرونا آلوده شوند.

وی تاکید کرد که برای کند شدن شیوع ویروس کرونا همچنان باید گردهمایی ها و مراسم بیشتری لغو شود.

مرکل تصریح کرد که آلمان مدت طولانی را درگیر مبارزه با این ویروس خواهد بود و از این رو حالا این مسئله اهمیت دارد که مرحله گسترش و سرایت این بیماری سرعت پیدا نکند.

"ینز اشپاهن"، وزیر بهداشت آلمان هم این مسئله را تایید کرد که اگر واکسنی برای این بیماری تولید نشود انتظار ابتلای 60 تا 70 درصد شهروندان آلمانی به این ویروس را باید داشت. وی در عین حال اظهار داشت که هشتاد درصد مبتلایان به این ویروس تقریبا بدون علامت از آن عبور می کنند.

صدر اعطم آلمان همچنین از مقامات این کشور اقدامات سختگیرانه در مبارزه با ویروس کرونا را درخواست کرده است. وی تاکید کرد که همه رویدادهای غیر ضروری باید لغو شود.

با توجه به ناامنی ها و حدس و گمان ها درباره شیوع ویروس کرونا اتحادیه پلیس فدرال آلمان رهبری و موضع‌گیری عمومی بیشتر را از آنگلا مرکل درخواست کرده است.

بر اساس اطلاعات محافل دولتی، صدر اعظم آلمان همچنین تصمیم دارد روز جمعه جلسه ای را با اتحادیه ها و کارفرمایان درباره تاثیرات شیوع ویروس کرونا برگزار کند.

فراکسیون اتحادیه احزاب متحد مسیحی آلمان هم اعلام کرده است که دولت بودجه بیشتری را برای مبارزه با ویروس کرونا مد نظر قرار می دهد.

شورای وزیران اتحادیه اروپا هم به دلیل شیوع ویروس کرونا جلسه بعدی خود با موضوع مسائل تجاری را لغو کرد. این خبر را سخنگوی ریاست دوره ای اتحادیه اروپا در بروکسل تایید کرد.

فستیوال ادبی Lit.Cologne هم به دلیل شیوع ویروس کرونا لغو شد. این تصمیم به توصیه شهردار شهر کلن اتخاذ شده است. این فستیوال ادبی با بیش از 200 نشست و بیش از 100 هزار بازدید کننده در بیش از 12 روز دوران برگزاری آن بزرگترین جشنواره ادبی در اروپا محسوب می شود.

بر اساس آمارهای رسمی در عرض 24 ساعت شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور سوئیس هم به بیش از 50 درصد افزایش پیدا کرده است. در روز سه شنبه 476 مورد ابتلا به این ویروس در کشور سوئیس تایید شد که 164 مورد بیشتر از روز قبل از آن بود. تا به حال 3 نفر هم در اثر ابتلا به این ویروس در سوئیس جان باخته اند. بر اساس اطلاعات رسمی 53 درصد مبتلایان به کرونا در سوئیس مردان و 47 درصد زنان هستند.

آمار مبتلایان به کرونا در انگلیس در حال نزدیک شدن به ۵۰۰ نفر است

آمار مبتلایان به ویروس کرونا در انگلیس جهشی جدید یافته و در حال نزدیک شدن به ۵۰۰ نفر است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تلگراف، مقامات بهداشتی در انگلیس اعلام کردند که آخرین آمار مبتلایان به ویروس کرونا در این کشور به ۳۷۳ مورد رسیده است.

همچنین اعلام شده که تا کنون مرگ حداقل ۶ بیمار مبتلا به کرونا در انگلیس تائید شده است.

افزایش مبتلایان به کرونا در انگلیس در مقایسه با روز گذشته رشد ۴۶ درصدی را نشان می‌دهد و در صورت ادامه این روند به زودی به بیش از ۵۰۰ نفر خواهد رسید.

آمریکا: اروپا به مرکز انتشار کرونا تبدیل شده است

مدیر مرکز مبارزه با بیماری‌ها در آمریکا روز سه‌شنبه گفت در حال حاضر اروپا مرکز انتشار کرونا شده است. مدیر مرکز مبارزه با بیماری‌ها در آمریکا روز سه‌شنبه گفت که مرکز انتشار ویروس کرونا در حال حاضر اروپا بوده و این منطقه اکنون به «چین جدید» تبدیل شده است.

تمام کشورهای اتحادیه اروپا دستکم یک مورد ابتلا به ویروس کرونا را گزارش کرده‌اند و در میان این کشورها ایتالیا با ثبت ۹۱۷۲ مورد ابتلا و ۴۶۳ مورد مرگ، بدترین وضعیت را دارد.

روز سه‌شنبه مرگ ششمین نفر به ویروس کرونا در انگلیس اعلام شد. تا کنون ۳۷۳ نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده‌ و خطوط هوایی انگلیس نیز تمامی پروازها به مقصد ایتالیا را لغو کرده است.

در فرانسه تعداد مبتلایان نیز به ۱۶۰۶ نفر رسیده و جان باختگان نیز به ۳۰ نفر رسیدند. در اسپانیا نیز روز سه‌شنبه ۵ نفر دیگر جان خود را از دست دادند تا تعداد قربانیان ویروس کرونا در این کشور به ۳۵ نفر رسیده و تعداد مبتلایان به ۱۶۴۶ نفر برسد.

تعداد قربانیان ویروس کرونا در سوئیس نیز به ۳ نفر رسیدند و تعداد مبتلایان نیز ۴۹۷ نفر شدند. تعداد مبتلایان در هلند نیز به ۳۸۲ نفر رسید و مبتلایان در سرزمین‌های اشغالی نیز به ۵۰ نفر رسیدند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها