واکنش های جهانی به هدف قرار گرفتن پایگاه آمریکا در عراق

کد خبر: 982121

«نیچروان بارزانی»، رییس اقلیم کردستان عراق حمله موشکی چهارشنبه شب به پایگاه التاجی محل حضور نیروهای ائتلاف بین المللی در شمال بغداد را محکوم کرد.

واکنش های جهانی به هدف قرار گرفتن پایگاه آمریکا در عراق

ایرنا: «نیچروان بارزانی»، رییس اقلیم کردستان عراق حمله موشکی چهارشنبه شب به پایگاه التاجی محل حضور نیروهای ائتلاف بین المللی در شمال بغداد را محکوم کرد.

بارزانی روز پنجشنبه در این باره گفت که ما حمله موشکی شب گذشته که‌ ائتلاف بین المللی را در پایگاه التاجی بغداد هدف قرار داد و منجر به کشته و زخمی شدن چندین نیروی ائتلاف شد را به شدت محکوم می کنیم.

رییس اقلیم کردستان عراق با اعلام تسلیت به خانواده ها و کشورهای قربانیان، تاکید کرد که این حمله مقدمه ای خطرناک است که به منافع عراق آسیب می رساند و اوضاع کشور را در معرض خطر قرار می دهد به خصوص که تروریسم و داعش همچنان تهدیدی واقعی و جدی برای امنیت عراق و منطقه به شمار می رود و برای دفع آن به همکاری و پشتیبانی ائتلاف بین المللی نیاز است.

بارزانی از مقام های عراقی خواست پیگیری شناسایی عاملان این حمله و محاکمه آنها را برای جلوگیری از تکرار حوادث مشابه در دستور کار قرار دهند.

پایگاه التاجی محل حضور نیروهای ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا در ۳۰ کیلومتری شمال بغداد چهارشنبه شب گذشته هدف ۱۹ راکت کاتیوشا قرار گرفت.

بر اساس تازه ترین گزارش ها، در این حمله چهار نیروی آمریکایی و انگلیسی کشته و ۲۶ نظامی دیگر زخمی شدند.

«برهم صالح» رییس جمهوری، «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر و «محمد الحلبوسی» رییس مجلس نمایندگان عراق نیز این حمله را محکوم کردند.

واکنش لندن به حمله راکتی به پایگاه «التاجی» در عراق

نخست وزیر انگلیس به حمله راکتی شب گذشته به پایگاه التاجی در شمال بغداد واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس امروز پنجشنبه و در واکنش به حمله راکتی چهارشنبه شب به پایگاه التاجی در شمال بغداد در پیامی توئیتری نوشت: من با ناراحتی بسیار خبر کشته شدن یک نظامی بریتانیایی در حمله شب گذشته به پایگاه نظامی التاجی را دریافت کردم.

نخست وزیر انگلیس در این خصوص ادامه داد: با خانواده آنها در این شرایط سخت ابراز همدردی می کنم.

این در حالی است که پس از رویداد این حادثه، نخست وزیر انگلیس به این حمله واکنش نشان داده و آن را تاسف بار خوانده بود.

وی همچنین گفته بود که وزیر خارجه انگلیس در خصوص این حمله با همتای آمریکایی خود گفتگو کرده و لندن به همراه متحدانش برای دستیابی به جزئیات این حمله تلاش خواهد کرد.

گفتنی است که پایگاه التاجی در شمال بغداد چهارشنبه شب با چندین راکت کاتیوشا هدف قرار گرفت که گفته می شود در پی آن ۲ نظامی آمریکایی و یک انگلیسی کشته شدند.

واکنش وزارت خارجه عراق به حمله به پایگاه «التاجی»

وزارت خارجه عراق در بیانیه ای نسبت به حمله اخیر به پایگاه نظامی التاجی در بغداد واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، وزارت خارجه عراق در بیانیه ای نسبت به حمله اخیر به پایگاه نظامی التاجی در بغداد واکنش نشان داد.

در این بیانیه آمده است: ما هر گونه نقض امنیتی که منافع کشورهای دوست یا مواضع آنها در اراضی عراق را هدف قرار دهد محکوم می کنیم.

در ادامه بیانیه گفته شده است: از جمله این اقدامات، حملاتی است که به پایگاه التاجی صورت گرفت، پایگاهی که مستشاران ائتلاف ضد داعش و [کسانی که به آموزش نیروهای عراقی می پردازند] را هدف قرار داد.

وزارت خارجه عراق افزود: این حمله یک اقدام تجاوزکارانه محسوب می شود که تلاش های مبارزه با تروریسم را نابود می کند و زمینه را برای بازگشت داعش فراهم می کند.

در پایان بیانیه آمده است: تاکید می کنیم که به همراه مسئولان امنیتی درخصوص شناسایی عاملان حمله به پایگاه التاجی تحقیق به عمل خواهیم آورد.

گفتنی است شامگاه چهارشنبه پایگاه نظامی التاجی در بغداد هدف حمله راکتی قرار گرفت. این پایگاه محل استقرار نظامیان آمریکایی، انگلیسی و سایر نیروهای ائتلاف بین الملل موسوم به ائتلاف ضد داعش است. تاکنون هیچ گروهی مسئولیت این حمله که در آن دو نظامی آمریکایی و یک نظامی انگلیسی کشته و ۱۲ تن دیگر زخمی شدند، برعهده نگرفته است.

موضع‌گیری وزیر خارجه انگلیس پیرامون حمله به پایگاه التاجی

وزیر خارجه انگلیس به حمله شب گذشته به پایگاه التاجی در عراق واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس امروز پنجشنبه و در واکنش به حمله راکتی چهارشنبه شب به پایگاه التاجی در شمال بغداد اعلام کرد: باید مسئول (این حادثه) را پیدا کنیم.

وزیر خارجه انگلیس در این باره ادامه داد: از درخواست رئیس‌جمهوری عراق مبنی بر انجام تحقیقات فوری برای مسئول دانستن عاملان آن استقبال می‌کنم اما ما باید شاهد اقدام و عمل باشیم.

این درحالی است که «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس نیز امروز پنجشنبه در پیامی توئیتری نوشته بود: من با ناراحتی بسیار خبر کشته شدن یک نظامی بریتانیایی در حمله شب گذشته به پایگاه نظامی التاجی را دریافت کردم. با خانواده آنها در این شرایط سخت ابراز همدردی می‌کنم.

گفتنی است که پایگاه التاجی در شمال بغداد چهارشنبه شب با چندین راکت کاتیوشا هدف قرار گرفت که گفته می‌شود در پی آن ۲ نظامی آمریکایی و یک انگلیسی کشته شدند.

واکنش عربستان به حمله به پایگاه التاجی وزارت خارجه عربستان سعودی به چهارشنبه شب به پایگاه التاجی در عراق واکنش نشان داده و آن را محکوم کرد.

وزارت خارجه عربستان به حمله چهارشنبه شب به پایگاه «التاجی» در شمال بغداد واکنش نشان داد.

وزارت خارجه عربستان سعودی حمله به این پایگاه را تروریستی عنوان کرده و گفته که پادشاهی این کشور حمله به پایگاه التاجی را محکوم می‌کند.

دیشب در حمله راکتی مشکوک به پایگاه التاجی عراق (محل استقرار تروریست‌های آمریکا و نظامیان ائتلاف) دو نظامی آمریکایی و یک نظامی انگلیسی کشته شدند.

حدود شش هزار نظامی آمریکایی در عراق مستقر هستند. گفتنی است پس از اقدام آمریکا به ترور شهید سردار قاسم سلیمانی و شهید ابومهدی المهندس در بغداد، پارلمان عراق با تصویب یک قانون، دولت این کشور را به اخراج نیرو‌های آمریکایی موظف کرد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها