دانشمند روسی: کرونا هیچگاه انسان را ترک نمی‌کند

کد خبر: 985912

یکی از دانشمندان و ویروس شناس برجسته روسیه معتقد است که ویروس کرونا (کووید-۱۹) هیچگاه انسان را ترک نمی کند و احتمالا ۷۰ درصد انسان ها به این ویروس مبتلا شوند.

دانشمند روسی: کرونا هیچگاه انسان را ترک نمی‌کند

خبرگزاری میزان: ویتالی زوروف ( Vitali Zverev) که رئیس علمی مرکز پژوهشی‌های واکسن مچنیکووا و عضو آکادمی علوم روسیه است، اظهار داشت: من افرادی را که می‌گویند ما از عهده مهار ویروس کرونا بر می‌آییم و آن را نابود می‌کنیم، درک نمی‌کنم.

وی با طرح این سوال که این ویروس کجا خواهد رفت؟، اضافه کرد: در آفریقا بیش از یک میلیارد نفر زندگی می‌کنند و سطح امکانات دراین قاره به مراتب کمتر از دیگر مناطق جهان است.

زوروف با بیان اینکه برخی معتقدند که ۲۰۰ هفته زمان برای از بین بردن ویروس در انسان ها نیاز است، اظهار داشت: این غیرممکن و غیرواقعی است، به همین خاطر می گویم که کرونا هرگز از میان ما نخواهد رفت.

دانشمند روس خاطرنشان کرد: تنها حال ۲۰ درصد مبتلایان به کرونا وخیم است، آمار مرگ و میر بر اثر این بیماری مانند آنفلوانزا است و این ویروس افرادی را از پا درمی آورد که بدنشان ایمنی پایینی دارد.

زوروف اطلاعات مربوط به مرگ و میر پنج درصدی بر اثر ابتلا به کرونا را رد کرد و خاطرنشان کرد: آمار مرگ و میر ناشی از کرونا حتی از سرماخوردگی کمتر است.

وی با بیان اینکه شیوع کرونا کم کم کاهش خواهد یافت، اظهار کرد: قرنطینه نقش خود را بازی می کند و به احتمال زیاد تابستان آینده تعداد مبتلا به این بیماری به حداقل می رسد و خطر مرگ بر اثر کرونا کاهش خواهد یافت و شمار افرادی که در برابر کووید-۱۹ ایمنی می یابند بیشتر می شود اما این ویروس هرگز از بین نمی رود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها