هشدار مقامات امنیتی تونس درباره طرح ترور شخصیت‌های سیاسی

کد خبر: 987185

مقامات امنیتی تونس به چندتن از رهبران احزاب سیاسی و نمایندگان مجلس قانونگذاری این کشور نسبت به احتمال انجام عملیات تروریستی علیه جان آنان هشدار داد.

هشدار مقامات امنیتی تونس درباره طرح ترور شخصیت‌های سیاسی

خبرگزاری تسنیم: به نقل از روزنامه تونسی الشروق، در شرایطی که دولت تونس درگیر مبارزه با شیوع ویرس کرونا در این کشور است، مقامات امنیتی تونس به تازگی به عصام الشابی دبیرکل حزب جمهوری، زهیر المغزاوای دبیرکل جنبش مردم، سالم لبیض و صافی سعید نمایندگان مجلس قانونگذاری این کشور هشدار دادند، گروه‌های تروریستی قصد دارند علیه جان آنان عملیات انجام دهند.

عصام الشابی گفت: مقامات امنیتی بدون اینکه هویت گروه‌های تروریستی و گرایش آنها را مشخص کنند تنها به این نکته اکتفا کردند که جان شما در معرض تهدید قرار دارد لذا تدابیر امنیتی برای حفاظت از شما افزایش می‌کند.

وی به نقل از مقامات امنیتی تونس افزود: گروه‌های تروریستی فهرستی از افراد و شخصت‌ها تهیه کرده‌اند و آنان را دربرنامه عملیاتی خود قرار داده‌اند. هدف این گروه‌ها به شکست کشاندن روند دموکراسی در تونس و ایجاد هرج و مرج و نا آرامی در کشور است.

وزارت کشور تونس به تمام شخصیت‌های سیاسی که نامشان در فهرست حملات گروه‌های تروریستی قرار دارد، هشدار داده و اعلام کرده‌است: چنانچه شخصیت‌های مورد نظر هدف عملیات تروریستی قرار بگیرند، وضعیت تونس به سال 2013 باز می‌گردد. در این سال تونس دستخوش بی ثباتی و ناامنی بود.

در همین حال، دفتر حزب النضهه تونس با شخصیت‌های سیاسی و نمایندگان مجلس قانونگذاری این کشور که توسط گروه‌های تروریستی مورد تهدید قرار گرفته‌اند، اعلام همبستگی کرد.

این حزب اسلامگرای با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: النهضه به شدت برنامه مجرمانه گروه‌های جنایت پیشه را محکوم می‌کند. هدف این گروه‌ها از ترور شخصیت‌های سیاسی کشور از بین بردن دستاوردهای نیروهای امنیتی تونس در مبارزه و خنثی کردن توطئه‌های آنهاست.

خبر دیگر از تونس حاکیست وزارت بهداشت این کشور با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: با مثبت شدن آزمایشات پزشکی 14 تن از شهروندان این کشور درخصوص ابتلا به ویروس کوید 19 ، شمار مبتلایان به این ویروس به 685 نفر رسید که از این تعداد 28 نفر جان خود را از دست داده‌اند.

به نوشته روزنامه تونسی صباح نیوز، وزارت بهداشت این کشور پیش بینی کرد طی هفته‌های آینده ویروس کرونا قربانیان بیشتری در تونس بگیرد لذا از مردم این کشور خواست با رعایت نکات بهداشتی به مقررات قرنطینه خانگی و سراسری پایبند باشند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها