آتش‌بس به سبک سعودی

کد خبر: 988137

سخنگوی ارتش یمن اعلام کرد که عربستان سعودی از زمان آغاز آتش‌بس، بیش از ۲۶۰ حمله هوایی و زمینی به مناطق مختلف یمن انجام داد و در عملیات‌های زمینی ناکام ماند.

آتش‌بس به سبک سعودی

خبرگزاری فارس: «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد، ائتلاف سعودی از پنجشنبه هفته گذشته (۲۱ فروردین) تا به امروز (۲۸ فروردین) ۲۳۰ حمله هوایی به استان‌های صنعاء (در شمال یمن)، عمران (در شمال)، الجوف (در شمال)، مأرب (تقریبا در مرکز)، البیضاء (در جنوب)، صعده (در شمال) و الحدیده (در غرب یمن) داشته است.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، سریع در ادامه از ۳۲ عملیات هجومی و تلاش برای نفوذ نیروهای ائتلاف سعودی در این یک هفته خبر داد.

وی اعلام کرد: این عملیات‌های هجومی در استان‌های صنعاء، عمران، الجوف، مأرب، البیضاء، صعده و الحدیده بوده است.

سریح در پایان تأکید کرد، اقدامات مناسب برای دفاع از کشور و ملت اتخاذخواهد شد تا جلوی این تجاوز سعودی-آمریکایی گرفته شود.

در بحبوحه شیوع روز افزون بیماری کرونا در عربستان، ائتلاف عربی به رهبری سعودی‌ها که طی چند هفته اخیر شاهد شکست‌ها و تلفات سنگین در جبهه یمن شدند پنجشنبه پیش از آغاز آتش‌بس دوهفته‌ای در یمن خبر داد .

همزمان برخی مقامات این کشور شروع به جوسازی در تقدیر از این اقدام کردند که از جمله آنها «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه، «عادل الجبیر» وزیر مشاور دولت عربستان سعودی در امور خارجه و «خالد بن سلمان» معاون وزیر دفاع عربستان بودند.

اما در طول یک هفته اخیر نه تنها حملات ائتلاف سعودی به مناطق مختلف یمن قطع نشده بلکه یک خبرگزاری یمنی به نقل از منابع آگاه از ورود نظامیان آمریکایی و انگلیسی به یمن و « توطئه‌ای صهیونیستی-آمریکایی-بریتانیایی برای تسلط بر باب‌المندب و خلیج عدن» خبر داد

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها