عادل عبدالمهدی: روزانه با تروریست‌های داعش درگیر هستیم

کد خبر: 988708

نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق با ابراز رضایت از روند مقابله با شیوع ویروس کرونا گفت که این کشور در کنار تهدید کرونا با تهدیدات امنیتی و اقتصادی مواجه است.

عادل عبدالمهدی: روزانه با تروریست‌های داعش درگیر هستیم

خبرگزاری فارس: «عادل عبدالمهدی» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور عراق گفت که این کشور با تهدیدات امنیتی از سوی داعش و تهدید اقتصادی به دلیل کاهش قیمت نفت مواجه است.

به نوشته وبگاه بغداد الیوم، او در جمع اعضای کمیته عالی سلامت ملی گفت که نیروهای امنیتی عراق همه روزه با تروریست‌های داعش درگیر هستند و در این راه کشته نیز می‌شوند و تروریست‌های بسیاری را نیز از پا در آورده‌اند. همچنین تروریست‌های زیادی هم دستگیر شده‌اند.

او تهدید بعدی عراق را تهدید اقتصادی دانست و گفت که کاهش قیمت نفت دشواری‌های مالی زیادی برای این کشور در پی دارد.

عبدالمهدی در خصوص بخش اصلی سخنان خود راجع به وضعیت شیوع کرونا در عراق نیز گفت که اقدامات این کشور به موقع بوده و نتایج مثبتی نیز از خود نشان داده است.

به گفته وی اقدامات پیشگیرانه دولت عراق موجب ممانعت از افزایش آمار مبتلایان و فوتی‌ها شده و این نتایج البته نباید باعث موجب غرور شده و منجر به اتخاذ تصمیمات اشتباه شود.

نخست‌وزیر دولت پیشبرد عراق در آخر گفت که برخی از کشورهای جهان دست به تصمیمات اشتباه زده و اجازه باز شدن اماکن عمومی را صادر کرده‌اند که این اقدام موجب افزایش مبتلایان و فوتی‌ها خواهد شد.

طبق آمار امروز وزارت بهداشت عراق، تا کنون ۱۵۳۹ نفر به ویروس کرونا مبتلا شده و ۸۲ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند. ۱۰۰۹ نفر نیز بهبود یافته‌اند. منطقه کردستان عراق نیز در روزهای گذشته هیچ گونه مورد جدید ابتلا را ثبت نکرده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها