رأی الیوم: ایران درحال ابرقدرت شدن است

کد خبر: 989676

یک نویسنده فلسطینی ضمن تمسخر حکام سیاسی عرب حاشیه خلیج فارس، تأکید کرد که ایران ابرقدرت منطقه‌ای است و به ابرقدرت بین‌المللی نیز بدل می‌شود.

رأی الیوم: ایران درحال ابرقدرت شدن است

خبرگزاری فارس: صبح روز چهارشنبه سوم اردیبهشت ماه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی موفق شد ماهواره «نور» را به عنوان نخستین ماهواره نظامی جمهوری اسلامی ایران از ماهواره‌بر سه مرحله‌ای قاصد از کویر مرکزی ایران با موفقیت پرتاب کند؛ این ماهواره با موفقیت در مدار ۴۲۵ کیلومتری زمین قرار گرفت.

پرتاب این ماهواره در رسانه‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بازتاب گسترده‌ای داشت و بسیاری از کارشناسان، آن را دستاورد تاریخی برای سپاه پاسداران و نظام جمهوری اسلامی ایران، عنوان کردند.

«محمد النوبانی» نویسنده و تحلیلگر فلسطینی با انتشار یادداشتی در روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم» تأکید کرد، این اقدام سپاه پاسداران، «دستاورد تاریخی است که به مجموعه دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران اضافه می‌شود و موفقیت راهبردی در راستای تلاشهای ایران برای توسعه برنامه فضایی است».

النوبانی با بیان اینکه پرتاب این ماهوار، توانایی ایران را در رصد و پیگیری اهداف متخاصم در طرف‌های همسایه به ویژه رژیم صهیونیستی بسیار افزایش خواهد داد، تأکید کرد، اینکه سپاه پاسداران اعلام کرد که کارکرد این ماهواره، رصد و تحت نظر قرار دادن است، بدین معناست که «ایران قصد دارد به ترامپ و نتانیاهو که روز گذشته موفق شد کابینه فوق العاده تشکیل دهد، پیامی مخابره کند مبنی بر اینکه باید پیش از اینکه هر گونه ماجراجویی نظامی احمقانه‌ای علیه ایران انجام دهند، یک تریلیون بار فکر کنند و بیشتر منتظر بمانند».

در این گزارش تأکید شده است، برای اینکه پی ببریم این دستاورد در واشنگتن و تل‌آویو چه بازتابی داشته، کافی است اشاره کنیم که ترامپ و نتانیاهو زمانی که ایران طی سه بار گذشته موفق نشده بود ماهواره خود را در مدار قرار دهد، چقدر خوشحال شده بودند.

ترامپ در ژانویه ۲۰۱۹ و زمانی که ایران موفق نشده بود ماهواره خود را با موفقیت پرتاب کند، با حالت تمسخر گفت که این اقدام ایران مایه نگرانی و نقض محدودیتهای ایران در موشکهای بالستیک بر اساس قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت است.

نتانیاهو هم در فوریه گذشته ضمن تمسخر ایران، در صفحه شخصی خود ادعا کرده بود که مسئولان ایران، «همان گونه که در قاچاق سلاح به سوریه و لبنان ناکام ماندند؛ در آسمان نیز، شکست خوردند؛ زیرا ما همیشه علیه آنان فعالیت می‌کنیم».

رأی الیوم در ادامه می‌نویسد، نمی‌دانیم که ترامپ و دوستش نتانیاهو پس از این دستاور ایران، چه خواهند گفت، ولی یقیناً چاره‌ای جز پذیرش ایرانِ فضایی ندارند.

در پایان این گزارش آمده است: «دیگر هیچ شکی وجود ندارد که ایران یک ابرقدرت منطقه‌ای است و همان گونه که مهاتیر محمد نخست وزیر پیشین مالزی پیش‌بینی کرد، ایران به این سمت حرکت می‌کند که به یکی از قطبهای جهان پساکرونا بدل شود. اما کسانی که در عربستان و برخی از شیخ‌نشین‌های خلیج [فارس] به خاطر ترامپ و نتانیاهو، با ایران دشمنی می‌کنند، همین ننگ برایشان کافی است که حتی نمی‌توانند چفیه و عقال خودشان را تولید کنند».

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها