کرونا در اروپا/اولین مرگ در نیروهای پلیس آلمان

کد خبر: 989729

جدیدترین اخبار کرونایی از اروپا از اولین مرگ بر اثر ابتلا به کرونا در بین نیروهای پلیس آلمان و پیش بینی رکود اقتصادی تاریخی برای اتریش به دلیل شیوع ویروس کرونا حکایت دارد.

کرونا در اروپا/اولین مرگ در نیروهای پلیس آلمان

خبرگزاری تسنیم: رسانه های اروپایی همچنان اخبار تازه‌ای را از کرونا منتشر می کنند. اولین مرگ کرونایی در بین نیروهای پلیس آلمان گزارش شده است. این نیروی پلیس اهل مونیخ بوده است.

بعد از تعویق مسابقات فوتبال (مردان) جام ملت های اروپا و بازی های المپیک توکیو اعلام شد که رقابت های فوتبال زنان جام ملت های اروپا در انگلیس در سال 2021 برگزار نشده و یک سال به تعویق خواهد افتاد.

آلکساندر چفرین، رئیس کنفدراسیون فوتبال اروپا در ارتباط با این تصمیم‌گیری گفت: «ما تمامی ابعاد را بررسی کردیم، از جمله تعهدی که در قبال رشد فوتبال زنان داریم».

وی افزود: «ما با موکول کردن این بازی‌ها به تاریخی دیگر تضمین می‌کنیم که مسابقات فوتبال زنان جام ملت‌های اروپا در سال 2022 تنها تورنمت بزرگ ویژه زنان در جهان خواهد بود».

سیزدهمین دوره از مسابقات فوتبال زنان جام ملت‌های اروپا قرار بود که در بین روزهای 7 ژوئیه و اول آگوست 2021 در انگلیس برگزار شود. پیکارهای انتخاباتی و مقدماتی مربوط به این بازی‌ها به خاطر بحران کرونا متوقف شده‌اند.

اتریش هم به دلیل شیوع ویروس کرونا در برابر یک رکود اقتصادی تاریخی قرار دارد. انستیتو تحقیقات اقتصادی در وین اتریش روز پنج شنبه پیش بینی کرد که در سال جاری میلادی کاهش تولید ناخالص ملی بین 2.25 درصد و 7.5 درصد اتفاق بیفتد.

این بحران بخصوص روی نرخ بیکاری در اتریش تاثیر خواهد گذاشت و بیکاری بین 8.75 تا 9.1 درصد افزایش پیدا خواهد کرد.

کریستین لاگارد، رئیس بانک مرکزی اروپا هم در اجلاس مجازی اتحادیه اروپا در این باره هشدار داه است که این بیماری همه گیر بتواند به کاهش بازده اقتصادی تا 15 درصد منجر شود.

وی به 27 عضو اتحادیه اروپا در این باره هشدار داد که نسبت به این اوضاع نابسامان خیلی دیر و ناکافی واکنش نشان دهند.

درآستانه ماه مبارک رمضان اقلیت مسلمان در بلغارستان باید روی مراسمات مذهبی جمعی در مساجد انصراف دهند و همچنین هیچ گونه مراسم افطاری جمعی هم نباید برگزار شود. در بلغارستان حدود 10 درصد شهروندان مسلمان هستند.

در کرواسی هم محدودیت های ضد کرونایی کاهش می یابد. در این کشور تا به حال حدود 2 هزار نفر به کرونا مبتلا شده‌اند.

شیوع گسترده کرونا در زندان‌های انگلیس مقامات مسئول زندان‌های انگلیس از شیوع گسترده ویروس کرونا در زندان‌های این کشور ابراز نگرانی کردند.

به نقل از اسپوتنیک، انجمن «فرمانداران زندان‌های انگلیس» طی نامه‌ای تاکید کرده که اگر اقدامات پیشگیرانه انجام نپذیرد مرگ‌ومیر مبتلایان به ویروس کرونا در زندان‌های این کشور و ولز به شکل قابل ملاحظه‌ای افزایش پیدا خواهد کرد.

این انجمن تاکید کرده که با وضع فعلی و با حضور بیش از حد زندانی‌ها در زندان، باید مرگ‌ومیر بیشتری را در زندان‌های انگلیس انتظار داشت.

با جدی شدن مسئله شیوع ویروس کرونا در زندان‌های انگلیس گفته شده، طرح شکایتی از وضعیت زندان‌های انگلیس به وزارت دادگستری این کشور به‌ دلیل عدم رسیدگی به شلوغی این محیط در راه است.

بر اساس تازه‌ترین آمار در انگلیس، ۶۳۸ مبتلا به ویروس کرونا در این کشور طی ۲۴ ساعت اخیر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند، بدین ترتیب شمار جان‌باختگان از مرز ۱۸۷۳۸ نفر گذشته است. همچنین طی یک روز اخیر، ۴۵۸۳ انگلیسی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. مجموعا ۱۳۸۰۷۸ نفر در انگلیس به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

شیوع ویروس کرونا در زندان‌ها به یکی از چالش‌های اساسی در این روز‌ها برای کشور‌های مختلف تبدیل شده است. بر اساس گزارشی که سی‌ان‌ان آن را منتشر کرده بود، زندان شیکاگو یکی از کانون‌های جدی شیوع ویروس کرونا در آمریکا معرفی شده بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها