ابتلای برخی سفرا به کرونا در تونس

کد خبر: 989910

وزیرخارجه تونس از ابتلای تعدادی از سفیران این کشور به ویروس کرونا خبرداد .از سوی دیگر شمار مبتلایان به این ویروس در تونس به ۹۱۸ نفر افزایش یافت.

ابتلای برخی سفرا به کرونا در تونس

خبرگزاری تسنیم: به نقل از روزنامه تونسی الشروق، وزیر خارجه تونس با اشاره به شیوع ویروس کرونا در سطح جهان گفت: سفارتخانه‌ها و کنسولگری‌های تونس درکشورهای مختلف جهان از جمله کشورهایی که ویروس کرونا در آنها شیوع دارد، همچنان فعالند اما کارکنان این مراکز دیپلماتیک برای محافظت از خود در برابر این ویروس از ماسک و وسائل محافظتی لازم بهره مند نیستند.

نورالدین الری تصریح کرد: به همین دلیل، برخی از سفیران تونسی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. این در حالی است که بیشتر مراکز دیپلماتیک کشورهای مختلف به دلیل شیوع کرونا تعطیل هستند و تونس تنها کشور جهان است که تمام مراکز دیپلماتیک آن همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

در همین حال، وزارت بهداشت تونس در جدیدترین بیانیه‌ای خود اعلام کرد: با مثبت شدن نتایج آزمایشات پزشکی 9 نفر به ویروس کوید 19 شمار مبتلایان یه این ویروس به 918 نفر رسید که از این تعداد 38 نفر جان خود را از دست داده و 190 نفر هم بهبود یافته‌اند.

این وزارتخانه بیشترین بیماران کرونایی در استان‌های تونس، آریانه ، بن عروس، سوسه، مدنین، منوبه، منستیر، صفاقس، بنزرت، قابس، قفصه، مهدیه و ... عنوان کرد.

دولت تونس به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در این کشور تمام مدارس، دانشگاه‌های تونس را تعطیل ، برگزاری هرگونه تجمعات عمومی را ممنوع و مقررات قرنطینه سراسری را بر این کشور اعمال کرد. اکنون تمام مرزهای زمینی هوایی و دریایی تونس بسته است و شهروندان فقط برای تهیه کالاهای ضروری مجازند از خانه بیرون بروند.

افزایش ۱۲۴ نفری مبتلایان در مغرب طی ۱۶ ساعت وزارت بهداشت مغرب اعلام کرد: طی ۱۶ ساعت ۱۲۴ نفر به شمار مبتلایان به ویروس کوید ۱۹ دراین کشور افزوده شده‌ است.

به نقل از روزنامه هسپرس چاپ رباط، وزارت بهداشت مغرب با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: از ساعت 18 بعداز ظهر پنجشنبه تا ساعت 10 صبح جمعه ( امروز ) 124 بیمار کرونایی جدید در کشور شناسایی شدند که بدین ترتیب تعداد مبتلایان به ویروس کوید 19 به 3692 نفر رسید.

این وزارتخانه تصریح کرد: در24 گذشته فردی در اثر ویروس کرونا جان خود را از دست نداده و مجموع جان باختگان از این ویروس 155 نفر قبلی است.

وزارت بهداشت تونس با بیان اینکه 22 نفراز بیماری کرونا بهبود یافته‌اند، تاکید کرد: شمار بهبودیافتگان از ویروس کوید 19 به 478 رسیده‌است.

به نوشته این روزنامه، دارالبیضاء واقع در ساحل اقیانوس اطلس بیشترین بیماران کرونایی را در مغرب به خود اختصاص داده‌ است و پس از آن استان‌های مکناس، طنجه ، تطوان ، رباط، سلا القتیطره قرار دارند.

دولت رباط به منظور جلوگیری از شیوع ویروس کوید 19 با بستن مرزهای هوایی زمینی و دریایی مغرب را بست و تمام مدارس و دانشگاه‌های این کشور را تعطیل و مقررات قرنطینه بهداشتی برسراسر مغرب اعمال کرد. افرادی که این مقررات را نادیده بگیرند به مجازات جریمه یا زندان محکوم خواهند شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها