نخست‌وزیر اسبق عراق: مصطفی الکاظمی، رأی خواهد گرفت

کد خبر: 991105

رئیس ائتلاف النصر عراق پیش‌بینی کرد که نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه جدید بتواند روزهای آینده از پارلمان رأی اعتماد بگیرد.

نخست‌وزیر اسبق عراق: مصطفی الکاظمی، رأی خواهد گرفت

خبرگزاری فارس: نخست‌وزیر اسبق عراق می‌گوید شواهد نشان می‌دهد که مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیرِ مأمور به تشکیل کابینه در این کشور از پارلمان رأی خواهد گرفت.

حیدر العبادی که هم‌اکنون ریاست ائتلاف النصر در پارلمان عراق را برعهده دارد، امروز چهارشنبه به خبرگزاری رسمی عراق (واع) گفت که مصطفی کاظمی بزودی اسامی وزرای کابینه خود را به پارلمان تقدیم و از آن رأی اعتماد خواهد گرفت.

العبادی احتمال داد که طی چند روز آینده پارلمان عراق به منظور رأی به کابینه پیشنهادی مصطفی الکاظمی، تشکیل جلسه دهد.

نخست‌وزیر اسبق عراق در این باره گفت: «مرحله فعلی (در عراق) می طلبد که همه با هم برای برون‌رفت از بحران اقتصادی، بهداشتی (به دلیل کرونا) و سیاسی همبستگی داشته باشند».

او در مورد خطر بازگشت تروریسم داعش هشدار داد و گفت که تروریسم داعشی همچنان تهدیدی برای امنیت عراق است و تلاش می‌کند از شراط سختی که این کشور با آن روبه‌رو است، سوء استفاده کند. العبادی توصیه کرده برای مقابله با این تهدید، از نیروهای امنیتی حمایت کرده تا بتوان این طرح تروریستی را ناکام گذاشت.

برهم صالح، رئیس جمهور عراق ۲۱ فروردین بعد از ناکامی و انصراف «عدنان الزُرفی»، نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه که از ائتلاف العبادی بود، مصطفی الکاظمی، رئیس فعلی استخبارات عراق (اطلاعات) را برای تشکیل کابینه مکلف کرده است.

کاظمی ‌باید تا ۲۱ این ماه از پارلمان رأی اعتماد بگیرد. برخی از نمایندگان عراق گفته‌اند که او از اعضای پارلمان خواسته برای رأی به کابینه‌اش، فردا پنجشنبه تشکیل جلسه دهد

مأمور تشکیل دولت عراق، برنامه کابینه را به پارلمان فرستاد

نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه عراق از ارائه برنامه کابینه خود به ریاست پارلمان خبر داد که مقدمه‌ای برای تشکیل جلسه رأی اعتماد است. «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه عراق در صفحه تویئتر خود نوشت که امروز (پنجشنبه) برنامه‌ خود را به ریاست پارلمان ارائه کرده است.

به نوشته وبسایت شبکه السومریه، او همچنین نوشت که بزودی لیست کامل وزرای کابینه خود را نیز در مدت باقی مانده به پارلمان خواهد فرستاد تا موعد تشکیل جلسه رأی اعتماد مشخص شود.

ارسال برنامه‌های کابینه به پارلمان در حالی است که تنها دو هفته تا پایان مهلت «مصطفی الکاظمی» برای تشکیل کابینه عراق باقی مانده است، برخی منابع آگاه سیاسی عراق می‌گویند که طی دو روز آینده، تکلیف کابینه او مشخص می‌شود بویژه که «برهم صالح» رئیس‌جمهور عراق نیز از روز گذشته وارد رایزنی‌ با احزاب سیاسی کشور برای تشکیل هرچه سریع‌تر دولت جدید عراق شده است.

امروزیک منبع آگاه در گفت‌وگو با پایگاه خبری «الاخباریه» گفت که مذاکرات الکاظمی با احزاب سیاسی پایان یافته و تکلیف اغلب وزارت‌خانه‌های کابینه او پس از چندین‌بار تغییر روشن شده است. (جزئیات بیشتر)

از سوی دیگر پایگاه خبری شبکه «الدجله» به نقل از یک منبع آگاه که خواست نامش فاش نشود، نوشت که پارلمان عراق قصد دارد نشست رأی اعتماد به کابینه جدید را یک‌شنبه آتی برگزار کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها