ادعای فرانسه درباره رفع تحریم تسلیحاتی ایران

کد خبر: 991154

وزارت خارجه فرانسه مدعی شد که رفع تحریم تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر پیامد‌هایی برای منطقه در پی خواهد داشت.

ادعای فرانسه درباره رفع تحریم تسلیحاتی ایران

باشگاه خبرنگاران جوان: پس از جو رسانه‌ای اخیر مقامات آمریکایی، وزارت خارجه فرانسه نیز مدعی شد که «رفع تحریم تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر پیامد‌هایی برای منطقه در پی خواهد داشت.»

همزمان با نزدیک شدن به موعد پایان تحریم تسلیحاتی ایران در ماه اکتبر، مقامات آمریکا با مطرح کردن ادعا‌های بی‌اساس خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شده‌اند.

«مایک پمپئو»، وزیر خارجه آمریکا طی یک کنفرانس خبری در روز چهارشنبه بار دیگر خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران شد.

او ضمن اعلام این مطلب که تحریم‌های تسلیحاتی ایران در اکتبر سال جاری منقضی می‌شود، بار دیگر درخواست خود برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران را تکرار کرد.

برخی از گزارش‌ها پیش از این از قصد پمپئو به بازگشت به برجام برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه کشورمان سخنانی را به میان آورده بودند.

روزنامه نیویورک تایمز به تازگی به نقل از منابع آگاه اعلام کرد دولت ترامپ درصدد است محدودیت‌های اعمال شده از سوی شورای امنیت برای صادرات تسلیحات به ایران را تمدید کند.

بر این اساس، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا در حال تدوین یک استدلال حقوقی است تا واشنگتن را علی‌رغم خروج از برجام، یکی از طرف‌های این توافق عنوان کند و محدودیت‌های وضع شده از سوی شورای امنیت برای صادرات تسلیحات به ایران را تمدید کند.

پس از توافق هسته‌ای ایران و قدرت‌های جهانی، قطعنامه ۲۲۳۱ ذیل این توافق در شورای امنیت به تصویب رسید. این قطعنامه خرید تسلیحات تهاجمی از سوی ایران را تا اکتبر ۲۰۲۰ محدود کرد. با رفع محدودیت‌های شورای امنیت، ایران می‌تواند از کشور‌های جهان تسلیحات خریداری کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها