مرکل: برای مقابله با کرونا باید رویکردی اشتراکی داشت

کد خبر: 991569

صدراعظم آلمان تاکید کرد بیماری کرونا چنان عالم‌گیر شده است که دیگر نمی‌توان تنها از منظر ملی با آن مبارزه کرد و باید رویکرد اشتراکی برای شکست آن داشت.

مرکل: برای مقابله با کرونا باید رویکردی اشتراکی داشت

باشگاه خبرنگاران جوان: آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان اعلام کرد: «ویروس کرونا همچنان در همه جا گسترش می‌یابد. این بیماری همه گیر، حالا چنان عالم‌گیر شده است که با شیوع جهانی خود، دیگر نمی‌توانیم تنها از منظر ملی با آن مبارزه کنیم بلکه برای مقابله با آن باید رویکرد اشتراکی داشته باشیم.»

صدراعظم آلمان افزود: «اورزولا فون درلاین، رئیس کمیسیون اروپا اکنون برای چهارم مه (دوشنبه ۱۵ اردیبهشت) برای شرکت در یک «نشست خیران» به شکل ویدئو کنفرانس، دعوت به عمل آورده است که در این نشست، آلمان نیز یکی از شرکای خیر در آن به حساب می‌آید.»

مرکل گفت: «در این نشست باید در این باره صحبت کنیم که چطور می‌توانیم واکسن‌هایی را در جهان، توسعه و چطور می‌توانیم دارو و امکانات تشخیصی خوب را در اختیار قرار دهیم. بر همین اساس ما به طور گسترده و فعال در این ویدئو کنفرانس شرکت خواهیم کرد.»

بیشتر بخوانید: آمریکا، انگلیس، نیوزیلند، استرالیا و کانادا مجدداً چین را به پنهان‌کاری متهم کردند

صدر اعظم آلمان ادامه داد: «این بیماری در واقع نه تنها فرصتی برای انجام اقدام اشتراکی است بلکه می‌خواهم بگویم این فرصت باید و حتما به وجود آید. به همین علت بسیار استقبال می‌کنم که نه تنها دولت‌ها بلکه موقوفه‌های شخصی به طور مثال موقوفه مِلیندا و همین طور بنیاد بیل گیتس و سایر کنشگران خصوصی نظیر تولید کنندگان واکسن و دارو، به هم بپیوندند تا از این ظرفیت‌های پزشکی، دستکم برای (نجات جان) انسان‌ها بسیاری استفاده شود.»

آنگلا مرکل تاکید کرد: «امروز همچنان برای توسعه یک واکسن برای بیماری کرونا به حدود ۸ میلیارد یوروی دیگر نیاز است. همزمان باید در زمانی که این واکسن، موجود شود، شرایطی نیز برای تولید انبوه یک چنین واکسنی ایجاد شود. به همین علت، این خوب است که اکنون، اتحاد بزرگی در چهارم مه به وجود آید که همه، خود را به این مشارکت، متعهد بدانند و حتی الامکان، بازیگران و فعالان بسیاری با مشارکت‌های مالی خود، تولید واکسن، تولید دارو و امکانات و ظرفیت‌های تشخیصی را امکانپذیر کنند.»

مرکل افزود: «در مورد موقوفه‌ها و بنیاد‌هایی که نام بردم می‌توان به اتحاد جهانی توسعه و تولید واکسن سی‌ای پی‌ای CEPI و همین طور گروه بزرگی از کشور‌ها اشاره کرد. خوشحالم که عربستان سعودی هم به عنوان رئیس (دوره ای) گروه ۲۰، در این نشست، مشارکتی فعالانه دارد.»

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها