حمله توپخانه‌ای و هوایی ائتلاف سعودی به دو استان یمن

کد خبر: 992672

ائتلاف سعودی با نقض آتش‌بس ادعایی خود، دو استان یمن را هدف حمله هوایی و توپخانه‌ای قرار داد که به دنبال این اقدام، یک شهروند یمنی به شهادت رسید.

حمله توپخانه‌ای و هوایی ائتلاف سعودی به دو استان یمن

خبرگزاری فارس: ائتلاف سعودی، امروز (پنجشنبه)، استان‌های «صعده» (شمال یمن) و «صنعاء» را هدف حمله توپخانه‌‌ای، موشکی و هوایی قرار داد.

به گزارش وبگاه خبری شبکه «المسیره»،‌ نیروهای ائتلاف سعودی مناطق مسکونی چند روستا در ناحیه مرزی «رازح» (استان صعده) را هدف حمله موشکی و توپخانه‌ای قرار دادند که به دنبال این اقدام، یک شهروند یمنی به شهادت رسید.

نیروهای ائتلاف سعودی همچنین منطقه «العرقوب» در ناحیه «خولان الطیال» (استان صنعاء)، را هدف حمله حمله هوایی قرار دادند.

تا بدین لحظه، گزارشی در خصوص تلفات جانی و خسارت‌های مادی در حمله به استان صنعاء گزارش نشده است.

در همین ارتباط، صبح امروز نیز به دنبال حمله کشتی‌های جنگی ائتلاف سعودی به شمال غرب یمن، چهار شهروند یمنی از جمله یک کودک به شهادت رسیدند

این حملات در حالی انجام می‌شود که ائتلاف سعودی، پیشتر، از آغاز آتش‌بس یک‌جانبه‌ای به مدت دو هفته در یمن خبر داده بود؛ ائتلاف روز ۲۳ آوریل این آتش‌بس را به مدت یک ماه و به بهانه مبارزه با کرونا و آغاز ماه مبارک رمضان تمدید کرد؛ آتش‌بسی که حملات در آن ادامه یافته و قطع نشده است.

شهادت ۴ یمنی ازجمله یک کودک در جدیدترین حملات ائتلاف متجاوز سعودی

حملات هوایی ائتلاف متجاوز سعودی علیه استانهای مأرب و صنعا چندین شهید از میان غیر نظامیان یمنی برجای گذاشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، حملات هوایی ائتلاف متجاوز سعودی علیه منطقه البیاضه در بخش صرواح واقع در غرب استان مأرب و هم چنین علیه حومه شرقی صنعا چندین شهید برجای گذاشت.

بر اساس این گزارش، بر اثر حملات جنگنده‌های وابسته به ائتلاف متجاوز سعودی علیه مناطق مذکور دست کم چهار شهروند یمنی به شهادت رسیدند.

در میان این شهدا، یک کودک نیز به چشم می‌خورد. هم چنین یک کودک دیگر در جریان حمله موشکی ناوهای جنگی ائتلاف متجاوز سعودی به منطقه الجر واقع در استان ساحلی حجه در شمال غرب یمن مجروح شد.

جنگنده‌های ائتلاف سعودی هم چنین حملاتی را علیه مناطق مختلف یمن از جمله منطقه مرزی مجازه انجام دادند.

این در حالیست که متجاوزان مدعی اجرای آتش بس انسانی در یمن هستند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها