شوک به فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی

کد خبر: 992916

سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی از اجرای طرح جدید رژیم صهیونیستی برای تثبیت اشغالگری خود بر بخش‌های دیگری از کرانه باختری خبر داد که از حمایت آمریکا برخوردار است.

شوک به فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی

خبرگزاری تسنیم: به نقل از پایگاه خبری العهد، دیوید فریدمن سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی در گفتگو با روزنامه یسرائیل هیوم اعلام حاکمیت رژیم اشغالگر قدس بر کرانه باختری و دره اردن را مسئله چند هفته اعلام کرد.

وی البته مدعی شد تشکیل دولت فلسطینی هم زمانی ممکن خواهد بود که فلسطینیان به کانادایی ها تبدیل شوند(که همچنان تحت سیطره و سلطه انگلیسی ها قرار دارند)

یک تحلیلگر صهیونیست : هیچ کس جز نتانیاهو وی را تهدید نمی‌کند

ناحوم برنیاع تحلیلگر سیاسی روزنامه یدیعوت آحارونوت ابراز عقیده کرد دولت اسرائیلی که هفته آینده تشکیل خواهد شد، دولت وحدت و یا اضطراری نیست، بلکه دولت تکنفره است و تشکیل پنجمین دولت نتانیاهو فریب افکار عمومی است. زندگی سیاسی سی و دو ساله نتانیاهو به اوج خود رسیده است، هیچ فردی حکومت او را تهدید نمی کند، نه در حزبش و نه در موسسه سیاسی، و نه در دستگاه دولتی و نه در جامعه، کسی او را تهدید نمی کند، دقیقتر بگوییم که هیچ کس حکومت نتانیاهو را جز خود او تهدید نمی کند.

وی افزود بنی گانتس(رئیس حزب آبی سفید) آسان ترین شریک برای نتانیاهو در تمام دولتهایش بوده است، او فردی متفاوت از ایهود باراک(نخست وزیر و وزیر جنگ اسبق) و آویگدور لیبرمن(وزیر جنگ اسبق) و یائیر لاپید و زیپی لیونی(وزیر خارجه اسبق) است.

این تحلیلگر ادامه داد گانتس و شریک وی در رهبری حزب آبی سفید یعنی گابی اشکنازی(رئیس اسبق ستاد مشترک ارتش رژیم صهیونیستی) برای جلوگیری از اجرای طرح الحاق بخشهایی از کرانه باختری با استناد به طرح معامله قرن تلاش خواهند کرد. هنگامی که گابی اشکنازی وزیر خارجه آتی، پامپئو وزیر خارجه آمریکا یا کوشنر داماد ریاست جمهوری آمریکا را متقاعد خواهد کرد از ایده الحاق عقب نشینی کنند، در آن صورت گانتس و اشکنازی در مدت تنها یک دقیقه به خائن تبدیل خواهند شد.

شوک به فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی

یک رسانه رژیم صهیونیستی از شوک جدید به فرماندهی ارتش این رژیم خبر داد. بر اساس گزارش پایگاه خبری العهد، یدیعوت آحارانوت نوشته است یک فرمانده ارتش رژیم صهیونیستی به سبب نفوذ به تونل حزب الله در شمال مناطق اشغالی استعفا کرده است.

روزنامه یدیعوت آحارانوت فاش کرد سرتیپ راوی میلاو فرمانده دانشکده فرماندهی و ستاد مشترک ارتش اسرائیل به شکل غیرمنتظره به سرلشکر یوال استریک و سرلشکر ایتی ویروف فرماندهان خود گفته است تصمیم دارد در تابستان آتی استعفا دهد که این تصمیم شوکی به فرماندهان ارتش اسرائیل به شمار می رود.

تصمیم میلاو به سبب حادثه ای اتخاذ شد که در هنگام فرماندهی لشکر نظامی الجلیل و زمانی که وارد تونل مرزی شد، رخ داد، اسرائیل ادعا کرده بود که حزب الله این تونل را حفر کرده و از لبنان تا اراضی اشغالی امتداد دارد.

آوی کوخاوی رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل، میلاو را به سبب اهمال و کوتاهی با به تاخیر انداختن ترفیع درجه وی مجازات کرد که این مسئله خشم میلاو را به دنبال داشت.

روزنامه یدیعوت نوشت استعفای میلاو ضربه محکم و سنگین و شکستی برای ارتش اسرائیل قلمداد می شود، زیرا وی از باتجربه ترین فرماندهان در عملیات نظامی به عنوان یک جنگجوی کارکشته سابق در یگان شییطت و فرمانده یگان شناسایی گولانی و فرمانده گردان 13 در تیپ گولانی، فرمانده تیپ ارتش در لبنان فرمانده لشکر الجلیل به شمار می رود.

این روزنامه افزود این افسر از جمله افسران نادر در ارتش اسرائیل به شمار می رود که تجارب فراوانی در جنگهای پارتیزانی داشته است.

این روزنامه ادامه داد همقطاران میلاو برای منصرف کردن وی از این تصمیم تلاش کردند، اما این تلاشها بی نتیجه بوده است و انتظار می رود که کوخاوی رئیس ستاد مشترک ارتش اسرائیل هم برای باقی ماندن وی در ارتش فشار وارد کند، ولی احتمال تحقق این مسئله(ادامه حضور میلاو در ارتش) ضعیف به نظر می رسد.

بحران دیپلماتیک میان وزارت خارجه اسرائیل و اتحادیه اروپا

یک رسانه رژیم صهیونیستی گزارش داد که وزارت خارجه اسرائیل روز گذشته، امانوئل جوفرا سفیر اتحادیه اروپا در تل آویو را فرا خواند و از وی خواست درباره تلگرافی که این اتحادیه برای سازمانهای فلسطینی ارسال کرده توضیح دهد. وزارت خارجه رژیم اسرائیل مدعی شده است که این پیام حمایت از تحریک و آنچه به زعم این رژیم تروریسم است، قلمداد می شود.

یسرائیل کاتس وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با تروریستی توصیف کردن گروههای فلسطینی مخالف اشغالگری از اتحادیه اروپا خواسته است حمایت مالی خود را به زعم خود از هر طرفی که از تروریسم به شکل مستقیم یا غیر مستقیم حمایت می کند، متوقف کند.

خبر دیگر اینکه بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفته است ما باید برای دور دوم شیوع ویروس کرونا و منع آمد و شد مجدد و بستن دوباره موسسات آماده شویم.

وزارت بهداشت رژیم صهیونیستی از افزایش آمار مبتلایان به ویروس کرونا به 16 هزار و 409 نفر تا امروز جمعه خبر داده است. آمار مرگ و میر ناشی از ابتلا به کرونا در مناطق اشغالی هم به 245 نفر با ثبت پنج مورد جدید فوتی افزایش یافته است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها