الجعفری: تحریم‌های آمریکا تلاش‌ها برای مقابله با کرونا را مختل می‌کند

کد خبر: 993370

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد گفت که آمریکا برای تأمین منافع خود به تروریسم اقتصادی و بهداشتی و سیاسی متوسل شده است.

الجعفری: تحریم‌های آمریکا تلاش‌ها برای مقابله با کرونا را مختل می‌کند

خبرگزاری تسنیم: به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، بشار الجعفری نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد گفت که دولت آمریکا دیگر فقط به حمایت از گروه‌های تروریستی در سوریه و دیگر کشورها بسنده نمی‌کند بلکه برای تحقق منافع خود به تروریسم اقتصادی و بهداشتی و سیاسی متوسل شده است.

وی در یک ویدئوکنفرانس درباره بررسی تأثیر اقدامات اقتصادی ظالمانه و یکجانبه علیه کشورها و ملت‌ها در مقابله با ویروس کرونا گفت: کشورهایی که در معرض این‌گونه تحریم‌ها هستند با فشارها و چالش‌های بیشتری برای مقابله با کرونا روبه‌رو هستند و علاوه بر آن این‌گونه اقدامات غیرقانونی تأثیرات منفی زیادی بر رفاه شهروندان و زندگی روزمره آنها خواهد گذاشت.

الجعفری گفت: بحران کنونی مرتبط با شیوع این ویروس خطرناک سوریه را با چالش‌های جدید و بی‌سابقه‌ای مواجه کرده است که در رأس این چالش‌ها فراهم کردن زیرساخت‌های اساسی و تجهیزات لازم برای بخش بهداشت و درمان به‌منظور مقابله با ویروس کرونا است.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد گفت که اقدامات یکجانبه علیه بانک‌های سوریه منجر به تضعیف توان بخش دولتی و خصوصی برای واردات دارو و تجهیزات پزشکی خواهد شد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها