عبدالسلام: تبعات محاصره اقتصادی علیه یمن گریبان عربستان را خواهد گرفت

کد خبر: 994930

سخنگوی جنبش انصارالله یمن گفت که تبعات محاصره اقتصادی علیه مردم این کشور گریبان عربستان را خواهد گرفت.

عبدالسلام: تبعات محاصره اقتصادی علیه یمن گریبان عربستان را خواهد گرفت

خبرگزاری تسنیم: به نقل از المسیره، محمد عبدالسلام سخنگوی جنبش انصارالله یمن امروز دوشنبه گفت: ائتلاف متجاوز سعودی گمان می کند که با تجاوز اقتصادی می تواند آنچه را که با تجاوز نظامی محقق نکرد، محقق خواهد کرد.

وی افزود: بدون شک پیامدهای سیاست گرسنه نگه داشتن مردم یمن گریبان عربستان را خواهد گرفت.

عبدالسلام گفت که ائتلاف متجاوز سعودی در راستای تشدید ظلم علیه ملت یمن محاصره را ادامه می دهد و کشتی ها را توقیف می کند.

عربستان سعودی از ششم فروردین 94 با تشکیل ائتلافی متجاوز از رژیم‌های مرتجع عربی، جنگی ویرانگر را علیه یمن با هدف تسلیم کردن مردم این کشور در برابر سیاست‌های خود و جلوگیری از تشکیل دولت مستقل و غیروابسته به خود آغاز کرده است که این حملات هیچ نتیجه‌ای به‌جز قربانی شدن میلیون‌ها انسان بیگناه و ویران شدن زیرساخت‌های حیاتی یمن نداشته است.

رایزنی خاجی با محمد عبدالسلام دستیار ارشد وزیر امور خارجه کشورمان در امور ویژه سیاسی با محمد عبدالسلام مذاکره کننده ارشد دولت نجات ملی یمن و سخنگوی انصارالله تلفنی گفتگو کرد.

در ادامه رایزنی‌های جمهوری اسلامی ایران در خصوص یمن روز جاری علی اصغر خاجی دستیار ارشد وزیر امور خارجه کشورمان در امور ویژه سیاسی با محمد عبدالسلام مذاکره کننده ارشد دولت نجات ملی یمن و سخنگوی انصارالله تلفنی گفتگو کرد.

در این گفتگوی تلفنی طرفین آخرین تحولات سیاسی و میدانی در یمن را مورد بررسی قرار داده و با اشاره به خطر شیوع بیماری کرونا در یمن و کمبود فراوان امکانات مقابله با آن به دلیل استمرار تجاوز نظامی نیرو‌های خارجی و محاصره ظالمانه این کشور، تسریع در ارسال کمک‌های انسانی و دارو‌های مورد نیاز مردم آن کشور را مورد تاکید قرار دادند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها