آمادگی روسیه برای برگزاری نشست میان محمود عباس و نتانیاهو

کد خبر: 995805

معاون وزیر خارجه روسیه از آمادگی کشورش برای برقراری دیداری شخصی میان محمود عباس و نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر داد.

آمادگی روسیه برای برگزاری نشست میان محمود عباس و نتانیاهو

باشگاه خبرنگاران جوان: به نقل از خبرگزاری تاس، «میخائیل بوگدانوف» معاون وزیر خارجه روسیه از آمادگی مسکو برای برگزاری دیداری شخصی میان محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مسکو خبر داد.

وزارت خارجه روسیه امروز شنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد: تماسی تلفنی میان بوگدانوف، معاون وزیر خارجه روسیه و «حسین الشیخ» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح فلسطین برقرار شد. در این تماس بر اهمیت پیشنهادی که پیشتر روسیه برای برگزاری نشستی شخصی میان محمود عباس (رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین) و بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در مسکو بدون هیچ پیش شرطی داده بود، تأکید شد.

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد در این تماس نماینده جنبش فتح، «میخائیل بوگدانوف» فرستاده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور خاورمیانه و کشور‌های آفریقایی را در جریان آخرین تصمیم‌های مقامات فلسطینی در خصوص رابطه با اسرائیل گذاشت.

طبق اعلام این وزارتخانه روسیه، بر موضع ثابت خود در حمایت از حقوق مشروع ملت فلسطین در تعیین سرنوشت، از جمله برپایی دولتی مستقل در مرز‌های سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی که در صلح و حسن همجواری با اسرائیل باشد، تأکید کرد.

وزارت خارجه روسیه همچنین اعلام کرد در این گفت وگوها، بر آمادگی به منظور ادامه تلاش‌ها در چارچوب کمیته چهارجانبه خاورمیانه که از سوی میانجی گران بین المللی و در جهت انجام مذاکرات سازنده فلسطینی- اسرائیلی و بر اساس قانون بین الملل که به راه حل خاورمیانه معروف شده، تأکید به عمل آمد.

پیشتر محمد اشتیه، نخست‌وزیر تشکیلات خودگردان فلسطین روز پنج شنبه با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی فیس‌بوک از صدور فرمان قطع رابطه رام‌الله با رژیم صهیونیستی و امریکا خبر داد و نوشت: دستورات لازم را در راستای اجرای تصمیم محمود عباس درباره قطع روابط با اسرائیل و امریکا در نشست شب گذشته هیئت دولت صادر کردم. هیئت دولت به ریاست من، از تصمیم محمود عباس برای لغو همه توافقنامه‌ها با اسرائیل و امریکا حمایت می‌کند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها