روسیه: مخالفان برجام سعی در تضعیف روابط تهران و آژانس دارند

کد خبر: 996239

نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین ضمن انتقاد از اقدامات مخالفان برجام، اعلام کرد برنامه هسته‌ای ایران فاقد ابعاد نظامی است.

روسیه: مخالفان برجام سعی در تضعیف روابط تهران و آژانس دارند

باشگاه خبرنگاران جوان: میخائیل اولیانوف، نماینده روسیه در سازمان‌های بین المللی در وین اعلام کرد مخالفان توافق هسته‌ای ایران، برجام، می‌کوشند تا اعتماد و همکاری میان تهران و آژانس بین المللی انرژی اتمی را تضعیف کنند.

دیپلمات روسیه در وین در پیامی در صفحه شخصی خود در توئیتر آورد: هدف از برجام بازگرداندن اعتماد درباره ماهیت صلح آمیز برنامه هسته‌ای ایران است. توافق (برجام) این امر مهم را محقق می‌کند. هیچ نشانه‌ای از داشتن ابعاد نظامی (در توافق هسته‌ای ایران) یافت نشد. هدف از مخالفان (برجام) خلاف اینست- تا اعتماد و همکاری میان تهران و آژانس بین المللی انرژی اتمی را تضعیف کنند.

اولیانوف پیشتر نیز اعلام کرده بود مخالفان توافق هسته‌ای ایران در تلاش برای نفوذ بر آژانس بین المللی انرژی اتمی به منظور اعمال فشار بر تهران هستند.

این دیپلمات روس در پیامی که در صفحه شخصی خود در توئیتر منتشر کرد، آورد: مخالفان برجام خواهان «تجدید ائتلاف فشار علیه تهران» هستند. آن‌ها در جدیدترین مقاله خود در نیوزویک سعی دارند به آژانس بین المللی انرژی اتمی بیاموزند که چه کار‌هایی «باید» بکند و چه کار‌هایی «می‌تواند» انجام دهد. آژانس بین المللی انرژی اتمی (نهادی) مستقل است. هیئت رئیسه و اعضای آن درباره پیشبرد امور، خود تصمیم‌گیری می‌کنند.

آژانس بین المللی انرژی اتمی از زمان اجرای برجام به طور مرتب هر سه ماه یک بار از روند اجرای برجام و تعهدات مرتبط با فعالیت‌ها و تاسیسات هسته‌ای ایران، گزارش‌های خود را ارائه می‌کند و صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران را تائید کرده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها