قاضی پرونده شهدای فاجعه منا: از نظر سیاسی خوب پیگیری نکردیم

کد خبر: 1010347

قاضی شهریاری گفت: به نظر می‌رسد از لحاظ سیاسی خوب عمل نکردیم و به جای مطالبه‌گری و پیگیری قاطع سرنوشت شهدای فاجعه منا، فقط در پی ایجاد رابطه و جلوگیری از بهم خوردن رابطه و برقراری مجدد مناسک حج رفتیم.

قاضی پرونده شهدای فاجعه منا: از نظر سیاسی خوب پیگیری نکردیم

خبرگزاری تسنیم: محمد شهریاری سرپرست دادسرای جنایی تهران در صفحه شخصی خود درباره سالگرد فاجعه منا نوشت: پنج سال از فاجعه منا می‌گذرد. ابعاد حقوقی این فاجعه هنوز پنهان است. آل سعود نه تنها تا کنون مسئولیت آن را نپذیرفته بلکه از شفاف‌سازی در این خصوص نیز خودداری کرده است.

عدم اتحاد کشور‌های اسلامی آسیب‌دیده از این حادثه مجال بیشتری را برای پنهان کاری به آل سعود داد.

در هر حال نزدیک به ۵۰۰ نفر از هموطنان ما در این فاجعه جان خود را از دست دادند که بسیاری از آنها نخبگان این مرز و بوم بودند. شهدایی چون: آیت‌الله مویدی قمی، غضنفر رکن آبادی (سفیر سابق ایران در بیروت)، دکتر ناصر قربان‌نیا استاد حقوق دانشگاه مفید، محمدصادق اخوان (معاون مرکز شورای حل اختلاف قوه قضایٔیه)، محمدرحیم آقایی‌پور (سفیر سابق ایران در اسلوونی) احمد فهیما (معاون ادارهٔ تشریفات وزارت خارجه) حسن حسینی مقدم (سرکنسول ایران در مرو) مرجان نازقلیچ (فرماندار بندرترکمن) و قاری قرآن حسنی کارگر از جمله این افراد بودند.

به یاد دارم به عنوان قاضی پرونده وقتی ما سرنوشت شهید غضنفر اصل رکن‌آبادی را از عربستان مطالبه کردیم با اینکه مراسم برایٔت از مشرکین توسط ایشان اجرا شده بود و قطعاً مقامات امنیتی عربستانی هویت وی را می‌دانستند در جواب ما گفتند چنین فردی را نمی‌شناسیم و فقط پروفایل DNA به ما بدهید تا بررسی و اعلام کنیم.

پس از ارسال پروفایل DNA مقامات آل سعود اعلام کردند پیکر این شهید را در فلان مکان دفن کرده‌اند که با پیگیری به ایران منتقل شد.

به نظر می‌رسد از لحاظ سیاسی خوب عمل نکردیم و به جای مطالبه‌گری و پیگیری قاطع سرنوشت شهدای فاجعه منا، فقط در پی ایجاد رابطه و جلوگیری از بهم خوردن رابطه و برقراری مجدد مناسک حج رفتیم.

بی تردید تاریخ این جنایت آل سعود را فراموش نخواهد کرد و این لکه ننگ برای همیشه بر دامان آل سعود خواهد ماند. #حکام_بی_کفایت_آل_سعود

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها