ماجرای کشف ۲۳ اسکلت دختر جوان در هفت‌تپه +عکس

کد خبر: 1015758

روز گذشته خبری مبنی بر کشف اسکلت ۲۳ دختر جوان در هفت‌تپه منتشر شد که مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه اعلام کرد این اتفاق مربوط به ۵۰ سال پیش است.

ماجرای کشف ۲۳ اسکلت دختر جوان در هفت‌تپه +عکس

خبرگزاری فارس: روز گذشته به نقل از یک باستان‌شناس، خبری مبنی بر کشف ۲۳ اسکلت د ختر جوان در هفت‌تپه توسط یکی از خبرگزاری‌های رسمی منتشر شد که در همین راستا عاطفه رشنویی مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه اظهار کرد: عنوان این خبر موجب شده تا در اذهان عمومی تصوری شکل گیرد که این گور و ۲۳ اسکلت آن به تازگی کشف شده‌اند در حالیکه کاوش آن‌ها به بیش از ۵۰ سال پیش بازمی‌گردد.

وی افزود: مصاحبه‌ای که با استاد باستان‌شناس، اسماعیل یغمایی منتشر شده مروری بر دهه‌ها تجربه و حضور این پیشکسوت در محوطه‌های مختلف و مشاهدات وی از کاوش‌ها در این محوطه‌ها بوده است.

مدیر پایگاه میراث جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه گفت: بخش کوتاهی از این مصاحبه درمورد هفت‌تپه و کاوش در آرامگاه معروف به آرامگاه دسته جمعی هفت‌تپه است که این باستان‌شناس که بنا به اسناد تصویری در کاوش این گور در ۵۰ سال پیش، شرکت داشته و به درستی به حضور ۲۳ اسکلت در گور اشاره می‌کند.

وی ادامه داد: در کاوش‌های دهه ۴۰ دو گور دسته جمعی در مجموعه هفت‌تپه پیدا شد که یکی از آن‌ها که به گور دسته جمعی هفت‌تپه معروف است و یکی از منظم‌ترین تدفین‌های تاریخ ایلام را به نمایش گذاشته بود، در آن ۲۳ اسکلت در کنار هم قرار گرفته بودند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها