ورود سازمان بازرسی کل کشور به پرونده قرارداد ویلموتس

کد خبر: 1015948

رئیس سازمان بازرسی کل کشور در خصوص قرارداد مارک ویلموتس با فدراسیون فوتبال ایران صحبت‌هایی را مطرح کرد.

ورود سازمان بازرسی کل کشور به پرونده قرارداد ویلموتس

باشگاه خبرنگاران جوان: حجت‌ الاسلام‌ و المسلمین حسن درویشیان (رئیس سازمان بازرسی کل کشور) اظهار داشت: قرارداد منعقده با مارک ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی فوتبال آسیب‌های زیادی داشته است که در چند بخش باید به آن پرداخته شود و ما از روز شنبه این پرونده را به دادسرا اعطا کردیم.

او ادامه داد: قرارداد در ۳ سال منعقد شده و مبلغ کلی آن ۷ میلیون و ۸۷۵ هزار یورو بوده است و این اتفاق بدون در نظر گرفتن نظر کمیته فنی و توسعه انجام شده و رئیس فدراسیون در این زمینه انفرادی عمل کرده است.

درویشیان ادامه داد: هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال بعد از ۸ روز از عقد قرارداد آن را تایید کرده اند و این مربی فقط ۶۳ روز در ایران فعالیت داشته که این در جای خود قابل تامل و بررسی است.

او گفت: در قراداد منعقد شده فی مابین فدراسیون و ولیموتس برخی موارد پرداختی مشاهده می‌شود که خارج از تعهدات بوده است به عنوان مثال خرید ۴ بلیت به مبلغ ۱۱۳ میلیون تومان که در تعهدات قراردادی نبوده است همچنین ۶۰۵ هزار یورو مازاد بر تعهد به او پرداخت شده است و بندی که مالیات ۷ میلیاردی را بر عهده فدراسیون گذاشته است از جمله موارد قابل بررسی در این پرونده است.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: پولی را که به مبلغ ۲ میلیون یورو بوده است از شرکت شستا گرفته اند در حالی که تایید دولت بعد از انجام این اتفاق بوده و این مورد هم قابل بررسی است.

او در مورد فعالیت‌های سازمان بازرسی در ورزش گفت: ما در سال گذشته اقدامات خوبی در این زمینه انجام دادیم مثلا کاهش سفر‌های غیر ضروری و برون مرزی و برگزاری اردو‌های داخلی برای تیم‌های باشگاهی به جای اردو‌های خارجی که در راستای بیانات مقام معظم رهبری بوده است همچنین باشگاه‌ها و فدراسیون‌های ورزشی را به سمت تولیدات داخلی سوق دادیم و تفاهم نامه‌هایی هم در این زمینه به امضا رسید که وزارت دفاع در تامین تجهیزات و البسه فدراسیون قایقرانی انجام می‌دهد و برای ۵۱ فدراسیون نیز در این راستا برنامه‌های وجود دارد که همه آن‌ها در چارچوب حمایت از تولیدات داخلی است.

توضیحات تکمیلی سازمان بازرسی درباره قرارداد ویلموتس رئیس سازمان بازرسی کل کشور درباره جزئیات قرارداد ویلموتس توضیحاتی داد.

باشگاه خبرنگاران جوان: حجت الاسلام درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور در نشست امروز شورای عالی قضایی به ارائه گزارشی از پیگیری پرونده مربوط به قرارداد ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی فوتبال پرداخت و گفت: این قرارداد به مدت ۳ سال و به مبلغ ۷.۸ میلیون یورو منعقد شده بود که در انعقاد آن نظر کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال اخذ نشده و رأساً اقدام به امضای آن شده بود و هیأت رئیسه فدراسیون نیز پس از ۸ روز آن را تأیید کرد.

حجت الاسلام درویشیان با بیان اینکه «برای حضور ۶۳ روزه آقای ویلموتس در جایگاه سرمربی گری تیم ملی فوتبال، مبلغ ۲.۲ میلیون یورو و ۱۱ هزار دلار از سوی فدراسیون فوتبال هزینه شده»، افزود: علاوه بر این هزینه، فدراسیون فوتبال زیر بار تعهدات غیرقانونی از جمله پرداخت ۷ میلیارد تومان مالیات این قرارداد رفته و در نهایت هم فدراسیون فوتبال علاوه بر پرداخت این مبالغ، از سوی فیفا محکوم به پرداخت ۶.۱ میلیون یورو غرامت نیز شده است.

وی تصریح کرد: سازمان بازرسی کل کشور ضمن بررسی این پرونده و ابعاد و زوایای آن، ۸ نفر از افرادی که در این قرارداد دخالت داشته و موجب تضییع حقوق بیت المال شده اند را به دادستانی تهران معرفی کرده است.

حجت الاسلام درویشیان همچنین گفت که با پیگیری‌های صورت گرفته از سوی سازمان بازرسی کل کشور، سازمان لیگ به کارگیری سرمربی و بازیکن خارجی در سال جاری را ممنوع اعلام کرده و همچنین باشگاه‌ها ملزم به حذف سفر‌های تدارکاتی غیرضروری به خارج از کشور و برگزاری آن‌ها در داخل کشور شده اند.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به رونمایی از سامانه اعلام فساد در این سازمان، از استقبال قابل توجه در ۳ روز ابتدایی فعالیت این سامانه و ثبت ۳۰۰ گزارش با نام و به صورت ناشناس و از در دستور کار قرار گرفتن و پیگیری این گزارش‌ها خبر داد.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها