پلارک: خودمان را برای اربعین سال آینده آماده می‌کنیم

کد خبر: 1018706

رئیس مواکب ستاد اربعین حسینی گفت: به دلیل کرونا و محدودیت‌هایی که در عبور و مرور هست کار‌های عمرانی در کشور عراق به کندی پیش می‌رود و از صد درصد کار‌ها تنها ۲۰ درصد آن‌ها عملیاتی می‌شود.

پلارک: خودمان را برای اربعین سال آینده آماده می‌کنیم

خبرگزاری مهر: حسن پلارک اظهار داشت: هیچکدام از اخباری که در فضای مجازی برای برگزاری و یا عدم برگزاری مراسم اربعین در قالب فیلم یا متن منتشر می‌شود، قطعی نیست. امکان دارد فیلم‌ها و سخنرانی‌ها برای ماه‌ها و یا سال‌های قبل باشد و برگزاری مراسم اربعین امسال تنها بستگی به شرایط بیماری کرونا دارد نه موضع‌گیری شخصی افراد.

وی افزود: تا به الان شرایط بیماری کرونا در عراق با روند رو به رشدی مواجه بوده است و حتی برای افرادی که به این کشور در قالب سفر‌های کاری می‌روند، محدودیت‌های ترددی ایجاد می‌شود.

رئیس سازمان توسعه روابط ایران و عراق تصریح کرد: نوع برخورد دولت عراق برای پذیرش مهمانان مختلف است. در برهه‌ای از زمان اعلام می‌کنند که باید فرد مهمان به این کشور قرنطینه باشد. در برهه‌ای دیگر اعلام می‌کنند فلان آزمایش کافی است و هنوز به یک نتیجه واحد نرسیده‌اند. به همین دلیل است که می‌گوئیم باید برگزاری مراسم اربعین و پذیرش زائر در این کشور تنها از سوی مسئولین رسمی عراق اعلام شود.

تجار و بازرگانان هم برای ورود به عراق محدودیت دارند

وی ادامه داد: در حال حاضر برای ورود بازرگانان، تجار، کادر درمانی که قرار است در بیمارستان‌های این کشور مستقر شوند و حتی کارگرانی که برای پروژه‌های عمرانی ایران در نجف و دیگر شهر‌ها می‌خواهند به این کشور وارد شوند، سخت‌گیری داریم و کار‌های عمرانی در این کشور به کندی پیش می‌رود.

به گفته این مقام مسئول، این رفتار‌ها نشان دهنده سخت‌گیری عراقی‌ها برای پذیرش غیر عراقی‌ها است و این افق نشان دهنده این است که به احتمال زیاد امسال مراسم اربعین بدون حضور زائران غیر عراقی برگزار می‌شود.

خودمان را برای اربعین سال آینده آماده می‌کنیم

رئیس ستاد مواکب اربعین حسینی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های زیرساختی و عمرانی ما در عراق به شدت کند شده و از صد درصد به ۲۰ درصد کاهش پیدا کرده است و این تنها به دلیل سخت‌گیری در عبور و مرور برای ورود به عراق است. ما بنا داشتیم که امسال در مسیر نجف تا کربلا سه هزار سرویس بهداشتی ایجاد کنیم. موکب‌هایی که به صورت چادری هستند را تبدیل به بنای ساختمانی کنیم. در مسیر یخ‌ساز‌ها را نصب کنیم که با توجه به مطالبی که گفتم، هیچکدام از این کار‌ها انجام نشده و روند کار‌های عمرانی دیگر هم کاهشی است.

پلارک گفت:، اما فعالیت‌های زیرساختی در داخل کشور با قوت در حال تکمیل است تا ان‌شاءالله سال آینده با دست پر به زائران اربعین خدمت کنیم.

وی با اشاره به فیلم منتشر شده از صحبت‌های استاندار کربلا، اظهار داشت: برای ورود به شهر کربلا به غیر از اهالی کربلا، ممنوعیت وضع شده است و حتی دیپلمات‌ها و دیگر افراد مشابه هم برای ورود به کربلا مشکل دارند و با سختی مواجه هستند. من بعید می‌دانم که منظور استاندار کربلا این باشد که می‌توانند زائران غیر عراقی را پذیرش کنند.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها