هشدار دادستانی کل کشور درباره عرضه قطره چکانی شمش

کد خبر: 1028469

معاونت قضایی دادستان کل کشور در نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و‌تجارت خواستار حل سریع مشکل عرضه و توزیع عادلانه فولاد در بورس کالا شد.

هشدار دادستانی کل کشور درباره عرضه قطره چکانی شمش

خبرگزاری تسنیم: سعید عمرانی معاون قضایی دادستان کل کشور پس از برگزاری جلسات مکرری که با تولیدکنندگان حوزه پایین دستی فولاد داشت و شنیدن مشکلات آن‌ها در تامین مواد اولیه مورد نیاز و به خطر افتادن اشتغال در این حوزه در نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و‌تجارت خواستار رسیدگی وی و‌حل سریع مشکل عرضه و توزیع عادلانه فولاد در بورس کالا شد و در خصوص تداوم روند فعلی و عرضه‌های قطره چکانی شمش در بورس کالا و عواقب آن هشدار داد. سعید عمرانی در نامه‌ای به رزم حسینی خواستار حضور قاطعانه وزارت صمت در عرضه و توزیع عادلانه فولاد در بورس کالا شد.

در این نامه آمده است: عدم عرضه به مقدار و مناسب شمش در بورس کالا خطر و بیکاری و ورشکستی بعضی کارخانجات را قریب الوقوع کرده است و رویه‌های ما متاسفانه دایر مدار و نوشدارو بعد از مرگ سهراب است آمار ۶۰ تا ۷۰ هزار نفری کارکنان این حوزه در معرض نابودی است و شیشه عمر بنگاه‌های تولیدی دست عدی‌ای خاص که خدا را بندگی نمیکنند و به هر صراطی مستقیم نیستند افتاده است، سنگ آهن سرمایه این کشور، شمش محصول آن و تمام زنجیره تولید با ریال ایران تامین میشود، حقوق کارگر کمتر از صد دلار پس چرا قیمت گذاری بر مبنای دلار و‌چرا تمایل به عرضه در داخل وجود ندارد؟ بسیاری از کارخانجات نوردی برای تامین مواد اولیه و حفظ کارگران حاضرند قیمت شمش را به دلار بپردازند، چرا بیش از دو سال است که کار درست نمیشود، چرا مسئله به این سادگی که نه به تحریم و نه به دلار ارتباطی ندارد حل نمیشود؟ جناب آقای وزیر زانوی شمش روی گلوی کارخانه‌های نوردی بوده و نفس آن‌ها را به شماره انداخته است انتظار از حضور دلگرم جنابعالی حل سریع مشکل عرضه و توزیع عادلانه فولاد بوده و هست، هر روز دستمان برای اعلام خبر خوش در حوزه فولاد کوتاه‌تر شده است و از طرفی آب در کوزه و ما گرد جهان میگردیم، من بیش از هر چیز مماشات و اتلاف وقت را موجب این لجام گسیختگی میدانم فلذا قاطعانه اعلام میکنم دادسرا‌های ما با معرفی ریاست محترم ستاد تنظیم بازار کشور آمادگی رسیدگی به جرایم اخلال گران در نظام اقتصادی کشور را دارند، ما نمیتوانیم بنشینیم و شاهد تعطیلی و بیکاری کارگران در حوزه فولاد باشیم.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها