جزئیات انتقال ۶ محکوم ایرانی از گرجستان به کشور

کد خبر: 1030807

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری گفت:6 محکوم ایرانی که دوران محکومیت خود را در زندان‌های گرجستان می‌گذراندند به کشور منتقل و تحویل سازمان زندان‌ها شدند.

جزئیات انتقال ۶ محکوم ایرانی از گرجستان به کشور

خبرگزاری فارس: محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین الملل و رییس کمیته انتقال محکومان وزارت دادگستری، اعلام کرد: 6 تن از محکومان ایرانی که دوران محکومیت خود را در زندان‌های گرجستان می گذراندند با رایزنی‌های وزارت امور خارجه، وزارت دادگستری و سفیر کشورمان در تفلیس به کشور منتقل و تحویل سازمان زندان‌ها شدند. اتهام اکثر این افراد که یکی از آنها زن است، قاچاق مواد مخدر است.

معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری ضمن تشکر و قدردانی از مقامات وزارت دادگستری گرجستان، سفیر کشورمان در تفلیس، معاونت امور کنسولی وزارت امور خارجه و همکارانشان، سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی، مقامات وزارت بهداشت کشورمان خصوصاً مرکز مدیریت بیماری‌ها، مسؤولان سازمان هواپیمایی و حفاظت پرواز و همکاران خود در دفتر همکاری‌های بین‌المللی که زمینه انتقال این محکومان را فراهم کردند تأکید کرد: از ابتدای سال جاری حدود یکصد و هفتاد نفر از محکومان ایرانی از گرجستان و دیگر کشور‌ها به کشورمان منتقل شده اند که اتهام اکثر آنان قاچاق مواد مخدر بوده است.

وی ادامه داد: به هموطنانی که به دیگر کشور‌ها سفر می‌کنند هشدار می دهیم مراقب رفتار خود باشند و به قوانین و مقررات حاکم بر سایر کشور‌ها احترام بگذارند وگرنه مجازات سختی در انتظار آنهاست؛ در اکثر کشور‌های آسیای میانه و مشترک المنافع مجازات های سنگینی برای مواد مخدر و حتی دارو‌های کدئین‌دار پیش‌بینی شده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها