شمال کشور سرد می‌شود

کد خبر: 1031129

کارشناس هواشناسی گفت: برای روز‌های یکشنبه و دوشنبه در شمال شرق کشور کاهش دمای ۵ تا ۷ درجه‌ای پیش بینی می‌شود.

شمال کشور سرد می‌شود

باشگاه خبرنگاران: کارشناس هواشناسی گفت: برای روز‌های یکشنبه و دوشنبه در شمال شرق کشور کاهش دمای ۵ تا ۷ درجه‌ای پیش بینی می‌شود.

صادق ضیائیان یک کارشناس هواشناسی با بیان اینکه امروز با ورود سامانه بارشی به شمال غرب کشور در شمال کردستان، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی و اردبیل بارش باران گاهی رعد وبرق و وزش باد شدید پیش بینی می شود، افزود: روز شنبه با گستره فعالیت آن مناطقی از غرب، جنوب غرب و شمال خلیج فارس و دامنه های جنوبی البرز واقع در استان های قزوین، البرز و تهران را فرا می‌گیرد.

او ادامه داد: همچنین با نفوذ جریان های سرد شمالی به سواحل دریای خزر در گیلان و مازندران نیز بارش ها آغاز می شود.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه در این روز در گیلان و مناطقی از استان های اردبیل، آذربایجان شرقی، کردستان و کرمانشاه بارش‌ها شدت خواهد گرفت اظهار کرد: در ارتفاعات البرز مرکزی بارش برف را شاهد خواهیم بود.

ضیائیان توضیح داد: روز یکشنبه علاوه بر آذربایجان شرقی و کردستان در گلستان و خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی بارش پراکنده و وزش باد را شاهد خواهیم بود. روز دوشنبه بارش در نوار شمالی کاهش می یابد و فعالیت سامانه در غرب و جنوب غرب کشور گسترش پیدا می کند.

صیائیان با بیان اینکه در لرستان جنوب ایلام و غرب کردستان مقدار قابل توجه ای بارش را شاهد خواهیم بود، افزود: روز سه شنبه علاوه بر ایلام و کردستان در دامنه های جنوبی البرز هم بارش باران را شاهد خواهیم بود.

بیشتر بخوانید

وضعیت آب و هوا در ۱۶ آبان ماه/ تهران فردا شب بارانی می‌شود

این کارشناس هواشناسی بیان کرد: در بعد ظهر سه شنبه با کاهش فعالیت سامانه بارشی در غرب کشور در دامنه های جنوبی البرز شمال شرق و هم چنین در غرب سواحل دریای خرز شاهد بارش باران خواهیم بود.

او افزود: روزهای شنبه و یکشنبه در سواحل دریای خزر کاهش دمای۳ تا ۵ درجه ای را شاهد خواهیم بود و در دامنه های جنوبی البرز وزش باد شدید و کاهش نسبی دما را شاهد هستیم.

این کارشناس هواشناسی تاکید کرد: دریای خزر در این ایام مواج است و و روزهای یکشنبه و دوشنبه در شمال شرق و شرق کشور وزش باد شدید و کاهش دمای ۵تا ۷ درجه ای پیش بینی می شود.

او درباره آب وهوای تهران هم گفت: آسمان تهران فردا نیمه ابری در بعدظهر افزایش ابر و وزش باد شدید را شاهد خواهیم بود و بیشترین دمای تهران ۲۳ و کم ترین آن ۱۳ درجه است.

فردا شب آسمان تهران نیمه ابری تا ابری در ساعات پایانی شی شاهد وزش باد شدید خواهیم بود.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها