کاهش ۱۱ درصدی کشفیات موادمخدر

کد خبر: 1032182

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر، از کشف بیش از ۲۰ تن موادمخدر در کشور در هفته گذشته خبر داد و گفت: ۳۸ درصد کشفیات موادمخدر مربوط به سیستان و بلوچستان بوده است.

کاهش ۱۱ درصدی کشفیات موادمخدر

خبرگزاری مهر:معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با موادمخدر، از کشف بیش از ۲۰ تن موادمخدر در کشور در هفته گذشته خبر داد و گفت: ۳۸ درصد کشفیات موادمخدر مربوط به سیستان و بلوچستان بوده است.

ناصر اصلانی، اظهار کرد: مجموع کشفیات در هفته گذشته ۲۰۱۰۳ کیلوگرم است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته (۲۲۵۳۲ کیلوگرم) حدود ۱۱ درصد کاهش دارد.

وی افزود: ۱۶۲۹۰ کیلوگرم از مجموع کشفیات، مربوط به ماده مخدر تریاک بوده است که ۸۱ درصد کشفیات را به خود اختصاص می‌دهد.

معاون دبیرکل ستاد بیان کرد: همچنین از این میزان ۱۸۶۶ کیلوگرم مرفین، ۸۰۶ کیلوگرم هروئین، ۵۱۵ کیلوگرم گراس، ۴۵۴ کیلوگرم حشیش، ۵۵ کیلوگرم شیشه و ۱۱۷ کیلوگرم سایر مواد کشف شده است.

اصلانی اظهار داشت: در این بازه زمانی مجموعاً ۵۵۱۳ متهم در ارتباط با جرایم موادمخدر و خصوصاً طی طرح‌های جمع‌آوری و ساماندهی معتادان متجاهر در سطح کشور دستگیر شده‌اند که از این تعداد ۳۶۳۶ نفر به اتهام قاچاق و توزیع موادمخدر و ۱۸۷۷ نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند.

وی با بیان اینکه بالغ بر ۸۷ درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به هفت استان کشور می‌باشد، اظهار داشت: بیشترین حجم کشفیات با ۷۷۰۲ کیلوگرم مربوط به استان سیستان و بلوچستان است که معادل ۳۸ درصد کشفیات کشور می‌باشد و کرمان با ۲۷۷۳ کیلوگرم، خراسان جنوبی با ۱۹۸۸ کیلوگرم، فارس با ۱۴۳۷ کیلوگرم، هرمزگان با ۱۴۰۰ کیلوگرم، خراسان رضوی با ۱۲۱۴ کیلوگرم و اصفهان با ۹۱۰ کیلوگرم به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

معاون دبیرکل ستاد افزود: سهم کشفیات ۵ استان اولویت‌دار حوزه مقابله یعنی سیستان و بلوچستان، کرمان، هرمزگان، بوشهر و خراسان جنوبی از کشفیات کشور در هفته مذکور ۶۹ درصد از کشفیات کشور است.

اصلانی اظهار داشت: طی این مدت ۳۶۰ دستگاه خودرو توقیف شد و همچنین ۷۹ درصد کشفیات با اقدامات اطلاعاتی و ۱۹ درصد انتظامی بوده است.

۰

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    نیازمندیها

    تازه های سایت

    سایر رسانه ها